زمان انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ -

نتایج کامل مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا

دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه در قاره آسیا در حالی با صدرنشینی ایران و عربستان در گروه‌های اول و دوم تمام شد که ایران شانس بزرگی را برای افزایش امتیازاتش با رقبا از دست داد.

به گزارش سرای نور؛ روز سه شنبه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در قاره آسیا در کشورهای مختلف برگزار شد که از گروه اول تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه قرار گرفت. در این مسابقه که در شرایط بسیار بد آب و هوایی و زمین گل آلود برگزار شد، در نهایت ایران به نتیجه تساوی بدون گل قانع شد. علاوه بر گل آلود بودن زمین، بازی ضدفوتبال بازیکنان سوریه و زمین خوردن‌های مدام آنها باعث شد تا شاگردان کی‌روش زمین را با یک امتیاز ترک کنند و بهترین فرصت را برای افزایش امتیازات در صدر جدول از دست بدهند. البته ایران در حالی دور رفت را به اتمام رساند که هیچ باختی در کارنامه اش ثبت نشد و از این حیث و با ثبت بیشترین امتیاز در میان کشورهای هر دو گروه، بهترین تیم شده است.

کره جنوبی را باید خوشحال‌ترین تیم گروه اول در روز آخر دور رفت رقابتها دانست. این تیم در حالی که با اشتباه مهلک دروازه بان خود با یک گل از ازبکستان عقب افتاده بود، توانست با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد و با ۱۰ امتیاز، به رده دوم جدول صعود و خودش را به ایران نزدیک کند.

تیم چین هم که «مارچلو لیپی» سرمربی ایتالیایی را برای صعود به جام جهانی استخدام کرده است، در بازی خانگی مقابل قطر ناکام ماند و با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.

نتایج گروه دوم هم به سود ژاپن رقم خورد. ژاپنی‌ها در خانه خود به مصاف عربستان رفتند و موفق شدند با نتیجه ۲ بر یک تیم صدرنشین این گروه را شکست بدهند. این اولین شکست عربستان در این رقابتها بود. به این ترتیب ژاپن هم امتیاز با عربستان (۱۰ امتیاز) به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت.

استرالیا هم در تایلند به مصاف تیم ملی این کشور رفت و با نتیجه تساوی ۲ به ۲ متوقف شد تا فرصت صدرنشینی را از دست بدهد و در رده سوم جای بگیرد.

نتایج و جدول مسابقات انتخابی جام جهانی در روز آخر دور رفت به این شرح است:

گروه A
* کره جنوبی ۲ – ازبکستان یک
* چین صفر – قطر صفر
* سوریه صفر – ایران صفر

۱- ایران ۱۱ امتیاز
۲- کره جنوبی ۱۰ امتیاز
۳- ازبکستان ۹ امتیاز
۴- سوریه ۵ امتیاز
۵- قطر ۴ امتیاز
۶- چین ۲ امتیاز

گروه B
* ژاپن ۲ – عربستان یک
* تایلند ۲ – استرالیا ۲
* امارات ۲ – عراق صفر

۱- عربستان ۱۰ امتیاز – تفاضل گل ۴+
۲- ژاپن ۱۰ امتیاز – تفاضل گل ۳+
۳- استرالیا ۹ امتیاز – تفاضل گل ۳+
۴- امارات ۹ امتیاز – تفاضل گل ۱+
۵- عراق ۳ امتیاز
۶- تایلند یک امتیاز

 

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو