زمان انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۵ -

معاون فرماندار نور:

غلظت گاز‌های خروجی از مهمترین نکته در عملکرد دستگاه‌های زباله سوز است

معاون فرماندار نور گفت: مهمترین نکاتی است که در طراحی و عملکرد دستگاه‌های زباله سوز باید در نظر گرفته شود غلظت گاز‌های خروجی است.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ سعید یزدانی در جلسه کمیته پسماند شهرستان نور که در محل فرمانداری نور تشکیل شد، اظهار کرد: نخستین تجربه سوزاندن زباله به کشور انگلستان نسبت داده شده است که با احداث یک زباله سوز شهری انجام شد و در دهه آخر قرن ۲۱ گسترش پیدا کرد.

 

 

 

 

 

img_20161117_202119
معاون فرماندار نور افزود: یکی از روش‌های دفع زباله، سوزاندن زباله‌ها و تبدیل آن‌ها به خاکستر یک راهکار سالم زیست محیطی است که استفاده از این تکنولوژی برای نابودی ضایعات، مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه این سیستم‌های زباله سوز به رسمیت شناخته شده است اما نگرانی‌هایی را به دلیل انتشار گاز‌های آلاینده که نتیجه طراحی و عملکرد نامناسب این دستگاه‌ها است یکی از مهمترین نکاتی است که در طراحی و عملکرد دستگاه های زباله سوز باید در نظر گرفته شود غلظت گازهای خروجی است.

 

 

 

img_20161117_202117

یزدانی با اشاره به شرکت نمادین طرح خاطرنشان کرد: این شرکت در طرح پیشنهادی در صدد رفع این مشکل است.

معاون فرماندار نور در ادامه با اشاره به اینکه شیرابه‌ها به صورت اسیدهای سیال وارد خاک و آب‌های زیر زمینی شده و باعث خشک شدن درختان می‌شود، یادآور شد: سوزاندن زباله‌ها حجم و جرم آن‌ها را برای دفع نهایی کاهش می‌دهد و ترکیبات سمی و بیماری زای موجود در مواد زائد را نابود می‌کند.

در این جلسه نمایندگان شرکت نمادین طرح نسبت به ارائه گزارش از طرح پیشنهادی زباله سوز، روند کاری و تجربیات شرکت توضیحاتی را در جلسه ارائه کرد.

در ادامه جلسه با توجه به ارائه طرح پیشنهادی شرکت نمادین طرح و موافقت اعضای گروه برای بررسی موضوع مقرر شد با موافقت کار گروه استانی از طرح معرفی شده به استان، نشست بعدی این شرکت برای بررسی میدانی و بازدید از محل اجرای طرح به میزبانی شهرداری نور و حضور شهرداران رویان، ایزد شهر و چمستان و ادارات مربوطه تا پایان آبان ماه انجام شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو