زمان انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ -

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خبر داد

اتمام طرح جمع‌آوری زنان کارتن خواب پایتخت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از اتمام طرح جمع آوری زنان کارتن خواب بعد از گذشت یک هفته خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ حجت الاسلام میثم امرودی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: جمع آوری زنان کارتن خواب از دهم آذرماه آغاز شد و طی یک هفته با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری تهران حدود ۵۰۰ زن جمع آوری شدند.

وی افزود: پس از انتقال این افراد به کمپ شفق عملیات غربالگری آغاز شد و حدود ۴۰۰ نفر در کمپ مستقر شدند و ۱۰۰ نیز به دلیل عدم اعتیاد به مددسراهای ویژه بانوان در مناطق ۱۸ و ۲۱ منتقل شدند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه اولویت اجرای این طرح، محله هرندی و دروازه غار بود که  در مرحله بعد کل تهران را پوشش دادیم، تصریح کرد: در میان خانم هایی که جمع آوری شدند عده ای دارای فرزند بودند و مسئولیت بچه ها با هماهنگی های انجام شده به بهزیستی و سازمان های مردم نهاد واگذار شد.

امرودی با تاکید بر همکاری مناسب سازمان های مسئول در اجرای طرح خاطرنشان کرد: بهزیستی نیز با استقرار حدود ۳۰ مددکار اقدامات مربوط به غربالگری را انجام داد. البته بر اساس رایزنی ها با بهزیستی و وزارت بهداشت قرار شد تا تعداد مددکاران افزایش پیدا کند و به بیش از میزان استاندارد نیز برسد.

وی در پایان از اقدامات وزارت بهداشت مبنی بر شناسایی انواع بیماری های واگیردار در میان آسیب دیدگان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است تا این هفته طرح ویژه جمع آوری مردان کارتن خواب نیز آغاز شود. البته تاکید می کنم در حال حاضر زیرساخت های اجرای کار از سوی شهرداری تهران فراهم است و تنها منتظر مجوز وزارت بهداشت و دادستانی هستیم تا به زودی طرح مذکور اجرا شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو