زمان انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ -

FBI چگونه انتخابات آمریکا را مهندسی کرد؟

هیئت حاکمه آمریکا همواره نتیجه هر انتخابات یا فرآیند دموکراتیکی را در هر جای دنیا که باب میلش نباشد، بلااستثناء با اتهام دخالت نهادهای انتظامی ـ امنیتی مواجه می سازد.

به گزارش سرای نور؛ دخالت «اف بی آی» در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر امسال بر هیچ کس پوشیده نیست و بسیاری معتقدند در جریان رقابتهای انتخاباتی ایالات متحده آمریکا، پلیس فدرال این کشور بازی از پیش تعیین شده و هدفمندی را معطوف به شکست دموکرات ها و هیلاری کلینتون صورت داد.

صورت مسئله از این قرار بود که در فاصله یک هفته باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اف بی آی بار دیگر پرونده ایمیل های جنجالی هیلاری کلینتون را به جریان انداخت و همین مسئله باعث شد تا آرای وی در نظرسنجی های عمومی افت پیدا کند.

در ایالات حساس و سرنوشت سازی مانند اوهایو، فلوریدا، پنسیلوانیا و کارولینای شمالی معادله به گونه ای بر هم ریخت که ترامپ توانست در نظرسنجی ها به هیلاری کلینتون رسیده و حتی از وی پیشی بگیرد. این در حالی بود که تا قبل از اقدام هدفمند اف بی آی، کلینتون در این ایالات از دونالد ترامپ به صورتی آشکار و محسوس پیش بود.

همچنین اقدام اف بی آی سبب شد تا اندک رای دهندگان مرددی که هنوز آرای خود را به سود ترامپ یا کلینتون به گردش در نیاورده بودند، در روزهای پایانی انتخابات تصمیم به انتخاب ترامپ بگیرند.

اما به راستی هدف مقامات اف بی آی از انتشار خبر بازرسی دوباره از ایمیل های هیلاری کلینتون، آن هم در فاصله یک هفته تا انتخابات ریاست جمهوری چه بود؟ همچنین مقامات اف بی آی چه هدفی از تبرئه کلینتون و رسیدگی غیر طبیعی و سریع به پرونده وی داشتند؟

 این دو، سوالاتی هستند که لازم است مقامات اف بی آی در خصوص آن به افکار عمومی آمریکا پاسخ دهند، اما تجربه نشان داده بازی های پیچیده و پشت پرده مقامات امنیتی آمریکا همواره بدون اقناع افکار عمومی صورت می گیرد!

واقعیت امر اما؛ این است که مقامات پلیس فدرال آمریکا وقوع شورش در ایالات متحده را متعاقب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر اجتناب ناپذدیر می دانستند. با این حال اف بی آی به این نتیجه رسید که طرفداران دونالد ترامپ ظرفیت بیشتری برای تخریب و حضور گسترده و مستمر در خیابانهای آمریکا دارند، لذا انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، منجر به پیشگیری از شورشهای گسترده تر و مدیریت بهتر صحنه توسط مقامات امنیتی آمریکا خواهد شد. از این رو اف بی آی توان خود را در راستای جلوگیری از پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر به کار گرفت.

نکته قابل تامل اینکه در فاصله یک روز مانده تا انتخابات، مقامات اف بی آی آی اعلام کردند که پرونده هیلاری کلینتون در خصوص ایمیلهای جنجالی بسته شده است! با این حال بر همگان مسجل بود که این اعلام موضع دیرهنگام، تنها اقدامی جهت کاهش خشم طرفداران کلینتون بوده و تاثیری در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد داشت.

هیلاری کلینتون پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صراحتا از نقش اف بی آی در شکست خود در انتخابات یاد کرد. با این حال مقامات حزب دموکرات و حتی نامزد شکست خورده این حزب ترجیح دادند بیش از این پرونده دخالت نهادهای امنیتی در انتخابات ایالات متحده را باز نکنند!

آنچه مسلم است اینکه؛ رسانه های آمریکایی و سیاستمداران دو حزب دموکرات و جمهوریخواه قصد ندارند پرونده دخالت اف بی آی در انتخابات و تاثیرگذاری مستقیم نهادهای امنیتی آمریکا در انتخابات هشتم نوامبر را باز نگاه دارند.

به نظر می رسد در این خصوص اف بی آی هشدارهای امنیتی سختی را به کلینتون و سران حزب دموکرات داده است. با این حال برخی شواهد حاکی است اف بی آی جهت کسب رضایت نسبی دموکراتها، در آینده ای نزدیک دست به مهار غیر مستقیم برخی رفتارهای ترامپ در حوزه امنیت داخلی بزند.

لازم به ذکر است؛ هیئت حاکمه آمریکا همواره نتیجه هر انتخابات یا فرآیند دموکراتیکی را در هر جای دنیا که باب میلش نباشد، بلااستثناء با اتهام دخالت نهادهای انتظامی ـ امنیتی مواجه ساخته و با بازوهای رسانه ای خود افکار عمومی آن کشور را نسبت به سلامت انتخابات خود مخدوش می کند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۰ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو