زمان انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۵ -

معاون فرماندار نور:

ازدواج باید بر اساس نیازهای عاطفی باشد

معاون فرماندار نورگفت: ازدواج باید بر اساس نیازهای عاطفی باشد و ازدواجی که بر مبنای محاسبات عددی است عاطفه و نیاز را کنار می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ جلسه کنترل و کاهش طلاق جلسه با حضور معاون فرماندار، امام جمعه، رئیس شورای شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای چمستان، ایزدشهر و نوردر فرمانداری نور تشکیل شد.

 

سعید یزدانی در این جلسه با اشاره به بحث طلاق اظهارکرد: برای کالبد شکافی طلاق ابتدا باید مؤلفه ازدواج را تعریف کنیم.

 

 

 

وی گفت: طلاق دارای دو وجه اجتماعی و عمومی است و یک معلول چند علتی است که باید گروه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کنار هم به عوامل تأثیرگذار بر طلاق بپردازند.

 

 

معاون فرماندار نور با اشاره به ازدواج عاطفی تصریح کرد: ازدواج باید بر اساس نیازهای عاطفی باشد و ازدواجی که بر مبنای محاسبات عددی است عاطفه و نیاز را کنار می‌گذارد.

 

 

 

این مسئول با اشاره به مطلوبیت‌پنداری افزود: در گزینش همسر هر چه مطلوبیت پنداری افزایش یابد از کیفیت خود شخص کاسته و شرایط جسمانی و فیزیولوژی وی تغییر می‌کند و در نهایت با ازدواج‌های بی اساس روبه رو می‌شویم.

 

 

یزدانی با اشاره به چند عامل تأثیرگذار در طلاق یادآورشد: ازدواج‌هایی که سبب طلاق می‌شود، ازدواج‌های زمان‌دار که به صورت قراردادی و مدت دار بین دو طرف شکل می‌گیرد، ازدواج‌های سفید یا ثبت نشده که سبب طلاق سیاه می‌شود، ازدواج بدون هیچ‌گونه توافق که تعلق و وابستگی وجود ندارد و خانواده تشکیل نمی‌شود.

 

 

 

 

وی با اشاره به افزایش طلاق در شهرها افزود: با توجه به اینکه طلاق در روستاها نیز روبه افزایش است اما به دلیل همبستگی اجتماعی در روستاها آمار طلاق در شهرها بیشتر است.

 

 

 

 

معاون فرماندار نور در این جلسه با توجه به پیشگیری در طلاق اظهار کرد: برای پیشگیری از طلاق آموزش در الویت قرار دارد و تشکیل شوراهای محله محور، مسجد محور و میانجی گری افراد متعهد، روحانی و بسیجی می‌تواند در کاهش آمار طلاق و از هم گسستن خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار باشد.

 

 

 

این مسئول تأکید کرد: شورای حفاظت از حریم خانواده در روستاها باید شکل بگیرد و ما نیز باید راهنمای فرزندانمان باشیم تا در اشتراکات به توافق برسند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو