زمان انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ -

یوکیا آمانو در نشست خبری:

تا زمانی که اقدامات مقدماتی را تایید نکنیم برجام اجرا نخواهد شد

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری خود با بیان اینکه نمی دانم موقع دقیق اجرای برجام چه زمانی خواهد بود، گفت: ایران باید مقدمات را انجام دهد و پس از تایید ما اجرای برجام آغاز خواهد شد.

 

 

به گزارش سرای نور؛یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه ۲۴ آذرماه ۹۴ ـ ۱۵ دسامبر ـ در پایان نشست فصلی شورای حکام این آژانس که به موضوع قطعنامه ۱+۵ درباره پرونده ابعاد نظامی احتمالی فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران موسوم به پی ام دی اختصاص داشت، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تا زمانی که ما اقدامات مقدماتی ایران را تایید نکنیم برجام اجرا نخواهد شد.

آمانو گفت: آژانس هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد که نشان دهد ایران فعالیت نظامی هسته ای داشته است. وی افزود ایران و آژانس به همکاری های خود درباره برنامه هسته ای ادامه خواهند داد.

وی همچنین گفت: ما به یک تفاهم کلی دوجانبه و فراگیر با ایران دست یافتیم.

مدیر کل آزانس در ادامه افزود: آژانس به این نتیجه رسید که فعالیت های هسته ای ایران از حد مطالعات علمی فراتر نرفته است.

آمانو تاکید کرد که فعالیت تحقیقاتی آزنس در ایران ادامه دارد و باید بر میراث بی اعتمادی میان تهران و جامعه بین المللی غلبه شود.

وی با تصریح بر این نکته که ایران در زمینه بازرسی ها از برنامه هسته ای خود شفاف عمل کرده است گفت: تعدادی از سانتریفیوژهای ایران برچیده شده است و تعداد دیگری نیز باید برچیده شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو