زمان انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ -

ترکیب دانشجویان خارجی دانشگاه تهران/افزایش ارتباط دانشگاه باآلمان

معاون بین الملل دانشگاه تهران گفت: ترکیب عمده دانشجویان خارجی این دانشگاه از کشورهای افغانستان و عراق است اما این دانشگاه دارای دانشجو خارجی از بسیاری کشورهای دنیا است.

به گزارش سرای نور؛ محمد باقر قهرمانی گفت: درحال حاضر بیشترین جمعیت دانشجویان خارجی دانشگاه تهران از کشورهای افغانستان و عراق است و در مجموع ۶۰ درصد دانشجویان خارجی این دانشگاه از این دو کشور هستند.

وی افزود: مابقی جمعیت دانشجویان خارجی این دانشگاه از کشورهای مختلف است و اکنون در این دانشگاه دانشجوی خارجی از کشور آمریکا تا استرالیا مشغول به تحصیل هستند.

معاون بین الملل دانشگاه تهران تاکید کرد: باتوجه به ترم تحصیلی، ترکیب کشوری دانشجویان خارجی این دانشگاه تغییر می کند و طبق آمار موجود در برخی بازه های زمانی این دانشگاه از ۷۹ کشور دانشجو بین المللی دارد.

قهرمانی افزود: اولویت پذیرش دانشجوی خارجی دانشگاه تهران کشورهای منطقه و مسلمان است اما این دانشگاه با تمامی کشورهای مجاز ارتباط علمی و آموزشی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط با دانشگاه های برتر دنیا از اولویت ها و سیاست های دانشگاه تهران است.

توسعه روابط علمی و آموزشی دانشگاه تهران با کشور آلمان

معاون بین الملل دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه برنامه دارد فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور آلمان توسعه دهد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: روسای مراکز بزرگ پژوهشی کشور آلمان به ایران سفر کردند و از دانشگاه تهران بازدید داشتند که توسعه فعالیت های علمی و آموزشی با مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور آلمان نتیجه این دیدار بود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو