زمان انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ -

کمک مالی ۸.۵ میلیاردی به بازی سازان رایانه ای/گیم ساماندهی می شود

رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای از تصویب کمک مالی ۸.۵ میلیارد تومانی به بازی سازان رایانه ای با همکاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ حسن کریمی قدوسی با اشاره به تسهیلاتی که برای حمایت از بازی سازان رایانه ای تعریف شده است، اظهار داشت: از آنجایی که تولید بازیهای رایانه ای در کشور یکی از پارامترهای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و سازمان نظام صنفی رایانه ای پکیج حمایتی را برای تولیدکنندگان بازی در کشور درنظر گرفته است.

وی با بیان اینکه این بسته حمایتی شامل حمایتهای مالی مستقیم در قالب اعطای وام و گرنت می شود، ادامه داد: اعطای وام ۳۰ میلیون تومانی به بازی سازان متقاضی عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای یکی از این دسته حمایتها است.

رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای افزود: سال گذشته با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲ میلیارد تومان وام به بازی سازان تعلق گرفت. در همین حال با همکاری معاونت علمی فناوری رئیس جمهور، کمک مالی به مبلغ ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بازی سازان به تصویب رسید که تاکنون ۴ میلیارد تومان از آن اختصاص داده شده است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه علاوه بر حمایتهای مالی، بازی سازان داخلی مورد حمایتهای زیرساختی از جمله آموزش و کاریابی نیز قرار می گیرند، تاکید کرد: راه اندازی مرکز رشد بازیهای رایانه ای، انستیتو تولید بازی، آزمایشگاه موبایل و سامانه کاریابی از جمله اقدامات صورت گرفته برای حمایت از این فناوری فرهنگی در کشور است.

وی یکی از مشکلات فعلی بازی سازان در کشور را نبود بازار عادلانه توزیع محصولات عنوان کرد و گفت: بر تعداد بازیهای خارجی که در داخل کشور منتشر می شود، کنترلی وجود ندارد . براین اساس ما قصد داریم تا ۲ ماه آینده، موضوع مقررات گذاری برای حوزه گیم را به صورت جدی دنبال کنیم و رگولاتور عرصه گیم راه اندازی کنیم. چرا که ما معتقدیم حضور متعدد بازیهای خارجی بدون کنترل، تاثیر سوئی در دیده شدن بازی های ایرانی گذاشته است.

رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تفویض وزیر وقت وزارت ارشاد، این بنیاد مسئولیت ساماندهی به مقوله گیم در کشور را عهده دار است، خاطرنشان کرد: در حال آماده سازی زیرساختهای متعدد برای ساماندهی و تعیین مقررات این بخش هستیم. چرا که انتشار تعداد متعدد بازیهای موبایلی خارجی، باعث هرج و مرج و غیر قابل کنترل شدن، این فضا شده است.

وی گفت: در این رابطه قرار است بهمن ماه نخستین سامانه توزیع دیجیتال بازیهای رایانه ای را راه اندازی کنیم تا تهیه این بازیها به صورت مستقیم و آنلاین از این سامانه انجام شود که این موضوع تحولی در فضای کسب و کار گیم و به طور کل اکوسیستم بازیهای رایانه ای ایجاد خواهد کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو