زمان انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ -

آیت الله صدیقی در نماز جمعه تهران:

انتخابات آمریکا تجلی قهر خدا برای آنها بود/ انتقاد از سازمان ملل

امام جمعه تهران با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: همانطور که راهپیمایی اربعین تجلی جمال خداوند بود، انتخابات آمریکا نیز تجلی قهر خداوند برای اینها بود که آن گونه پرونده همدیگر را رو کردند.

به گزارش سرای نور؛ آیت الله کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه امروز پایتخت که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و با بیان اینکه این حماسه بزرگ یک پدیده الهی است اظهار داشت:  از جمله ویژگی های راهپیمایی اربعین است که یک حرکت خودجوش مردمی است.

وی ادامه داد: عزاداری محرم و صفر هیچ گاه بخشنامه ای و دولتی نیست و یک حرکت الهی در طول تاریخ در پشت سر آن بوده که زمان و مکان و قشر خاصی نمی شناسد؛ در دفاع مقدس هم مردم مجبور به شرکت در جنگ نبودند اما خداوند دل ها را به آن سمت متمایل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در همین رابطه به واقعه ۹ دی سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: در رابطه با آن نیز دولت آن روز حساسیتی در قبال فتنه نداشت اما همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد در فتنه نیز مملکت ما را از آتش فتنه نجات داد.

آیت الله صدیقی در ادامه با تشکر از ملت و دولت عراق برای میزبانی این راهپیمایی عظیم خاطرنشان کرد: در داخل نیز همه دستگاه های اجرایی در این امر سهیم بودند؛ از جمله اینکه ۲۰ هزار نفر از نیروی انتظامی طی این مدت در بخش های مختلف مشغول انجام امور مربوط به راهپیمایی اربعین بودند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفتم آذر ماه روز نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: یکی از امتیازات نیروی دریایی ما این بود که در دوران دفاع مقدس نیروی دریایی عراق را به طور کلی از کار انداخت.

امام جمعه موقت تهران همچنین با گرمیداشت هفته بسیج اظهار داشت: به گفته امام راحل فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوانان بسیجی است.

انتخابات آمریکا تجلی قهر خداوند برای آنها بود

آیت الله صدیقی در ادامه به انتخابات اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت: همانطور که راهپیمایی اربعین تجلی جمال خداوند بود، انتخابات آمریکا نیز تجلی قهر خداوند برای اینها بود که چگونه پرونده همدیگر را رو کردند.

امام جمعه موقت تهران افزود: به گفته رئیس جمهور جدید آمریکا ۷ تریلیارد دلار خرج جنگ در افغانستان و عراق شده است، اما نتیجه اش این شد که فضا برای انقلاب اسلامی ما در منطقه فراهم تر شد.

وی ادامه داد:  به اعتراف خودشان ۴۵ درصد مردم  آمریکا در فقر زندگی می کنند و خودشان اعتراف کردند که این پول هایی که در جنگ هزینه شد باید برای ساختن کشورشان خرج می شد.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: امروز بدهکارترین دولت دنیا، دولت آمریکاست و این کشور گرفتار تفرقه و اختلاف شده است و مانند شوروی سابق صدای شکسته شدن استخوان های لیبرال دموکراسی به گوش می رسد.

امضای دوباره قانون داماتو، نقض برجام است

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به مساله اجرای برجام اشاره کرد و اظهار داشت: در مساله برجام، آمریکا به تعهداتش به طور کامل عمل نکرده و نه تنها عمل نکرده که تحریم های جدید را اعمال کرده و قانون داماتو را دوباره امضا کرده اند که این نقض برجام است.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر این کار به سرانجام برسد، جمهوری اسلامی قطعا عکس العمل نشان خواهد داد.

آیت الله صدیقی در ادامه با تبریک و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان مان در حادثه تروریستی روز گذشته در حله عراق تاکید کرد: یکی از مسائلی که حرکت وهابیت و شیطان بزرگ را خنثی می کند همین است که ما می دانیم شهادت در راه زیارت امام حسین (ع) برای ما سعادت است.

سازمان های بین المللی جاده صاف کن آدمکش ها شده اند

امام جمعه موقت تهران همچنین به تداوم سرکوب ملت بی دفاع، مظلوم و مقاوم یمن اشاره و تاکید کرد: اینها همچنان مورد هجوم وحشیانه رژیم آل خلیفه هستند و حق رای ندارند و از بزرگانشان نیز سلب تابعیت می شود.

آیت الله صدیقی افزود: دنیا و نهادهادی بین المللی و سازمان ملل نیز همگی مزدور و راه صاف کن این آدمکش ها شده اند.

وی همچنین با اشاره به ادامه جنایات علیه شیعیان در نیجریه گفت: در این کشور شیخ بزرگوار «شیخ زکزاکی» را به خاطر عقیده اش تحت فشار گذاشته اند و شیعیان این کشور نیز حق حیات ندارند، حسینیه هایشان را تخریب می کنند و آنها را می کشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی را به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، بیت آن مرحوم و شاگردانش تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: ایشان خدمتگزار خط مقدم نظام در دوران حیات امام راحل (ره) بود.

آیت الله صدیقی در پایان همچنین درگذشت مرحوم شیخ عباس پورمحمدی، سلیم موذن زاده اردبیلی و زنده یاد حسن شایان فر را تسلیت گفت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو