زمان انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ -

تعداد دقیق کشته های حادثه قطار مشخص نیست/ ۱۰۳ نفر مجروح شدند

وزیر راه و شهرسازی کابینه یازدهم در نخستین واکنش رسمی به حادثه تصادف قطار در سمنان گفت: ۱۰۳مجروح حادثه قطار سمنان تحت مداوا قرار گرفتند.

به گزارش سرای نور؛  عباس آخوندی شامگاه جمعه در خلال نشست مدیریت بحران استانداری سمنان و در جمع خبرنگاران بیان داشت: جلسه ستاد بحران با هدف اقدامات و حادثه بلافاصله در بدو حضور بنده در سمنان تشکیل و به موضوع تصادف این دو رام قطار رسیدگی شد.

وی افزود: جزئیات این تصادف به این گونه است که دو قطار پشت سر با یکدیگر برخورد می کنند که دلیل این برخورد توقف قطار نخست یعنی قطار مسافربری شماره ۴۸۰تبریز-مشهد در پنج کیلومتری ایستگاه هفت خوان سمنان بوده است که هنوز دلیل توقف این قطار مشخص نیست.

تهران-مشهد شلوغ ترین محور ریلی راه آهن جمهوری اسلامی ایران

عضو کابینه یازدهم همچنین با بیان اینکه به محض دریافت خبر سانحه کمیسیون بررسی سانحه تشکیل شده است، تصریح کرد: اما درباره عامل حادثه باید گفت تمام صحبت های لوکوموتیو ران و برج کنترل در جعبه سیاه قطارها ضبط شده و باید بررسی شود تا عامل حادثه مشخص شود آن موقع می توان درباره علت حادثه اظهار نظر کرد.

آخوندی بیان داشت: اجرای سیستم های اتوماتیک وضعیت ایمنی در این محور شلوغ‌ترین محور ایران یعنی تهران-مشهد ایمنی خوبی را ایجاد کرده بود اما این حادثه به دلیلی نامعلوم رخ داده است.

وی درباره علت بروز این واقعه، توضیح داد: زود است که در این باره اظهار نظر شود اما پس از بررسی و برگزاری این نشست و رسیدگی به حال مجروحان می توان علت را بیان کرد.

۱۰۳مجروح به بیمارستان های استان سمنان منتقل شدند

وزیر راه همچنین گفت: ۱۰۳مجروح به بیمارستان های استان سمنان منتقل شدند که ۱۸بیمار هنوز در بیمارستان ولایت دامغان و هشت نفر در بیمارستان کوثر سمنان هستند و مابقی مرخص شده اند.

آخوندی با بیان اینکه نمی توانم تعداد دقیق کشته های این حادثه را بیان کنم، گفت: متوفیان این حادثه به مرکز استان منتقل می شوند و در نهایت با دستور مقام قضایی و پزشکی قانونی، جان باختگان اهل آذربایجان شرقی به تبریز منتقل خواهند شد.

وی افزود: هم اکنون برای عیادت از حادثه دیدگان در راه بیمارستان کوثر سمنان هستم.

تمامی مسافران قطار بیمه درمانی سفر هستند

وزیر راه همچنین بیان داشت: آنچه می توانیم انجام دهیم این است که به مصدومان حادثه کمک کنیم البته باید گفت تمامی این افراد بیمه درمانی سفر هستند و همه اقدامات درمانی بر اساس بیمه صورت می گیرد و نگرانی خاصی نیست.

آخوندی بیان داشت: هنوز آمار دقیق کشته ها اعلام نشده است و باید تعدادی از سالن ها جابجا شوند تا در نهایت آمار دقیق رسما اعلام می شود.

وی افزود: مسیر تردد قطارها تا ساعت ۱۹:۳۰ جمعه باز می شود.

عباس آخوندی در ادامه برنامه‌های امروز خود در استان سمنان و پس از نشست شورای مدیریت بحران این استان، به بیمارستان کوثر رفت و از مجروحان حادثه قطار عیادت و بر لزوم درمان سریع و مطلوب مجروحان این سانحه تأکید کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو