زمان انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ -

امام جمعه نور:

مصوبه اخیر کنگره آمریکا نقطه مقابل برجام است

امام جمعه نور گفت: مصوبه اخیر کنگره آمریکا، در بحث محدودیت ورود اتباع ایرانی و مسافرانی که به کشورهای اسلامی سفر می‌کنند و به آمریکا برمی‌گردند، نقطه مقابل برجام است.

 

به گزارش سرای نور؛حجت‌الاسلام سید مهدی امیری‌ارجمند در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلای الغدیر شهرستان نور، اظهار کرد: موعظه سبب درمان غفلت است، کسی که در غفلت به‌سر می‌برد نیاز به تلنگر دارد و موعظه تلنگری برای خروج از غفلت است.

وی افزود: موعظه به چند صورت امکان دارد، دیدن و شنیدن حادثه نیجریه و کشته شدن ۸۰۰ تا هزار نفر از انسان‌ها می‌تواند، تلنگری برای بیدار شدن و دوری از غفلت برای دنیا باشد.

امام جمعه نور تصریح کرد: گاهی انسان از تکلیف غفلت می‌کند، غافل از دسیسه شیطان است و از خدا غفلت می‌کند، این انسان نیاز به موعظه دارد تا از خود مراقبت کند تا دست به گناه و خطا نزند.

خطیب جمعه نور در بخش دیگری از خطبه‌ها، بیان کرد: امروز، روز وحدت حوزه و دانشگاه است، شهید مفتح به‎عنوان یک دانشگاهی و حوزوی از سال‌ها قبل از انقلاب بانی وحدت حوزه و دانشگاه بود و منافقان این را تمکین نکردند و به گمان اینکه با شهادت این استاد وحدت این دو مرکز مهم را ازبین می‌برند، دست به جنایت زدند.

وی به هفته وحدت اشاره کرد و افزود: از ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول هفته وحدت نام‌گذاری شده و این به این معنا است که مسلمانان باید فکر و دل‌شان یک‌جهت شود و در مقابل زیاده‌خواهی استکبار و صهیونیست بایستند.

امیری‌ارجمند به بازتاب گسترده نامه رهبری در دنیا اشاره و تصریح کرد: سیاستمداران دنیا اذعان داشتند رهبری ایران خواستار تعامل همه دنیا، ادیان و اقوام مختلف هستند، نامه‌ای که تنش اسلام و مسیحیت را خنثی می‌کند، هدایتگر است و شیطان بزرگ را معرفی می‌کند و پیشنهاد می‌کند آمریکا باید دست از خوی استکباری بردارد.

امام جمعه نور تأکید کرد: حوادث نیجریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه دست‌پخت استکبار جهانی است.

وی به مصوبه کنگره آمریکا در بحث محدودیت اتباع ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: از نظر کارشناسان این مصوبه درست نقطه مقابل برجام است، با وجود همه تلاش‌های صورت‌گرفته برای اجرای برجام، آمریکا برای مسافرانی که به ایران، سوریه و کشورهای اسلامی‌ سفر می‌کنند و برمی‌گردند محدودیت قائل شده و مقرر کرده این افراد باید برای سفرهای دیگر مجدداً پاسپورت و روادید بگیرند زیرا با ایرانیان و تروریست‌ها معاشرت کردند.

خطیب جمعه نور خاطرنشان کرد: پرونده پی‌.ام‌.دی بسته شد ولی این اقدامات نقض تعهدات و مانع اجرای برجام است.

وی بار دیگر تأکید کرد: اسلام هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و بسته شدن پرونده پی‎ام‎دی دلالت بر صداقت ایران اسلامی و حق‎گویی نظام است.

امام جمعه نور در پایان گفت: عربستان و داعش مقصر کاهش و سقوط قیمت نفت هستند و با هدف ضربه زدن به ایران به همه کشورهای صادرکننده نفت زیان وارد کردند، اما با تلاش دیپلمات‌ها و دیپلماسی نظام، امیدواریم تا اواسط دی‌ماه شاهد لغو تحریم‌ها و رونق اقتصادی باشیم.منبع:روابط عمومی

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو