زمان انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ -

۱۷ پرونده در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در دست بررسی است

عضو هیات نظات بر رفتار نمایندگان مجلس، از بررسی ۱۷ پرونده مربوط به شکایت از نمایندگان سابق و فعلی در این هیات خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیات نظات بر رفتار نمایندگان  درباره ماجرای جلب محمود صادقی نماینده مردم تهران از سوی دادستانی تهران و حواشی پیش آمده بدلیل مقاومت وی، اظهار داشت: این موضوع و حواشی آن در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای سالامی بررسی خواهد شد.

وی درباره زمان تشکیل جلسه این هیات گفت: با توجه به اینکه این هفته مجلس تعطیل است و اعضای هیات نیز مانند سایر نمایندگان در حوزه های انتخابیه خود حضور دارند، بعید است که این هفته جلسه تشکیل شود و احتمالا تشکیل جلسه به اوایل هفته بعد موکول میشود.

عضو هیات نظات بر رفتار نمایندگان همچنین، با اشاره به در دست بررسی بودن حدود ۱۷ پرونده در این هیأت، اظهار داشت: یکی از این موارد، جریان درگیری نماینده ارومیه با خبرنگار روزنامه ایران است که قرار شد اعضای هیأت، فایل صوتی و تصویری این ماجرا را در اختیار نایب رئیس اول مجلس به عنوان رئیس هیأت قرار دهند تا وی بررسی کند و بعد از بررسی، اظهارات خبرنگار نیز دریافت شود و سپس اتخاذ تصمیم شود.

وی ادامه داد: همچنین شکایتی از سوی حسین فریدون (برادر و دستیار رئیس‌جمهور) علیه تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه شده است که قرار شد این نمایندگان مستندات خود را درباره اظهاراتشان به هیأت ارائه دهند.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: شکایت از سه نماینده صورت گرفته که برخی از آنها در این دوره حضور ندارند.

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان افزود: دو مورد شکایت نیز به هیأت واصل شده بود که منجر به ارائه تذکر شفاهی به نمایندگان شد؛ این شکایت‌ها از سوی افراد حقیقی بوده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو