زمان انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ -

ورودسامانه بارشی از فردا/ احتمال وقوع سیلاب در استان‌های غربی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر وقت فردا خبر داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در غرب کشور وجود دارد.

به گزارش سرای نور؛ احد وظیفه با اشاره به تحلیل الگوهای پیش یابی هواشناسی افزود: این الگوها بیانگر ورود سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه به نوار غربی کشور است که تا روز جمعه دامنه فعالیت آن به دامنه های زاگرس، نواحی مرکزی و دامنه های جنوبی البرز نیز گسترش خواهد یافت. پیامد فعالیت این سامانه بارش باران، رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و سیلابی شدن مسیلها و بالا آمدن رودخانه ها به شرح زیر خواهد بود:

از اواخر وقت چهارشنبه ۹۵/۹/۱۰: بارش باران و در مناطق مرتفع برف گاهی با وزش باد شدید در غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و کرمانشاه

پنج شنبه ۹۵/۹/۱۱: بارش باران همراه با رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان، مرکزی و جنوب آذربایجان غربی که در مناطق مرتفع در کردستان و آذربایجان غربی با بارش برف خواهد بود و از بعد از ظهر بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق در دامنه های البرز در استانهای زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، البرز و تهران.

جمعه ۹۵/۹/۱۲: بارش باران همراه با رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان (بویژه شمال و شرق استان)، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال غرب فارس، غرب اصفهان، مرکزی و جنوب آذر بایجان غربی که در مناطق مرتفع در کردستان و آذربایجان غربی با بارش برف خواهد بود. بارش باران گاهی با رگبار ورعد و برق در استانهای زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، قزوین، البرز و تهران.

به سبب بارش شدید همراه با رگبار و رعدوبرق، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق یاد شده بویژه در جنوب غرب و غرب کشور پیش بینی می‌شود. همچنین احتمال وقوع تگرگ در استانهای واقع در دامنه های زاگرس وجود دارد. بر این اساس توصیه میشود اقدامات لازم به شرح زیر بعمل آید:

۱) بکارگیری تمهیدات لازم در حمل و نقل و تردد در جاده ها به سبب بارش و رگبار ورعد وبرق.

۲) به سبب احتمال قابل توجه وقوع صاعقه و تگرگ، از تردد در مناطق کوهستانی در غرب و جنوب غرب کشور اجتناب شود و یا با احتیاط لازم انجام گردد.

۳) از برپایی چادر در رود دره ها، مسیلها و حاشیه رودخانه ها خودداری شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو