زمان انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ -

اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تمدید کرد

اتحادیه اروپا تحریم های خود علیه روسیه را برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

به گزارش سرای نور؛نمایندگان اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه ۲۷ آذر تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را به دلیل نقش آن در بحران شرق اوکراین برای شش ماه دیگر تمدید کرد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا بخش‌ های انرژی، بانکی و دفاعی روسیه را هدف قرار گرفته است. این تحریم‌ها تا پایان ماه ژوئیه ۲۰۱۶ تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تمدید تحریم‌ها اواسط روز دوشنبه آینده اجرایی خواهد شد، مگر اینکه یک کشور عضو اتحادیه اروپا موضع خود را تغییر داده و نسبت به این تصمیم اعتراض کند.

تصمیم به تمدید تحریم‌های روسیه در واقع اوایل ماه دسامبر اتخاذ شده بود ولی برخی نسبت به آن ملاحظاتی داشتند، از جمله ایتالیا که معتقد بود نباید روسیه را در حالی که به کمک آن در حل بحران سوریه نیاز داریم مجازات کرد.

در جریان درگیری‌های شرق اوکراین که از آوریل ۲۰۱۴ آغاز شده است بیش از ۹۰۰ نفر کشته شده‌اند. اتحادیه اروپا، مسکو را در بروز این ناآرامی‌ها مقصر می‌داند ولی روسیه این اتهام را رد می‌کند.

بحران اوکراین پس از آن آغاز شد که اعتراضات مردمی باعث سقوط رییس جمهوری مورد حمایت کرملین شد و پس از ۀن شبه جزیره کریمه از اوکراین جدا شد که بزرگ‌ترین رویارویی را میان مسکو و غرب پس از پایان جنگ سرد به دنبال آورد.

آلمان و فرانسه دو کشور قدرتمند اروپا با پیشنهاد طرحی خواستار مصالحه میان روسیه و اوکراین شدند ولی بسیاری از بندهای این طرح هنوز اجرایی نشده است.

اتحادیه اروپا با هدف اجرای این طرح، تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کرده است.

به گزارش رویترز، برخی از دیپلمات‌ها گفته‌اند احتمالا این آخرین بار خواهد بود که تحریم‌های روسیه تمدید خواهد شد چون فرانسه و دیگر اعضای اتحادیه اروپا خواهان تعامل دوباره با مسکو برای مبارزه با تروریسم و پایان جنگ داخلی در سوریه هستند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو