زمان انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ -

حضور ۳.۵ میلیون زائر در مشهد/ خدمات رسانی مطلوب بود

امام جمعه مشهد با اشاره به خدمات مناسب مسئولان به زائران رضوی گفت: در سال جاری ۳.۵ میلیون نفر زائر به مشهد سفر کردند.

به گزارش سرای نور؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه، بهشت و آخرت خوب به این معنا نیست که مدام ظلم و ستم‌کنیم و در ایام محرم و صفر اشک بر امام حسین(ع) بریزیم، اضافه کرد: این‌گونه سخنان خرافات است، هرچند که حدیثی از پیامبر اکرم(ص) دراین‌باره نقل‌شده است که شکی در آن نیست، اما نباید دچار اشتباه شویم و همه‌چیز را باهم یکی کنیم.

وی ادامه داد: به کسی که اشک بر امام حسین(ع) ریخته و پیرو راه آن امام بزرگوار است بهشت واجب می‌شود، اما به این معنا نیست که بگوییم به هرکس که این اشک را بریزد بهشت واجب می‌شود، زیرا عمربن‌سعد هم اشک بر امام حسین(ع) ریخت و به ایشان ظلم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه، تفسیر آیات سوره انسان پس از دو سال بحث کردن درباره سبک زندگی اسلامی بود و با دستور مقام معظم رهبری این تفسیر برای خطبه‌های نماز جمعه انتخاب‌شده است، ابراز کرد: از تمامی برادران و خواهران نمازگزار و تمامی عزاداران ائمه اطهار(ع) در تمامی نقاط کشور به‌ویژه مشهد که عزاداری باشکوهی داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم و یک تشکر ویژه از عزاداران رضوی از تمامی نقاط کشور و خارج از کشور به‌ویژه زائران پیاده دارم.

وی با اشاره به جمعیت زائران امسال حرم مطهر رضوی، تصریح کرد: امسال ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر عزادار رضوی داشتیم که ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها زائران پیاده‌ای بودند که از ۱۹ استان آمده بودند که یک حرکت جمعی مردمی در مردم متدین شهر ولایی مشهد به وجود آمده بود و میزبانی شایسته‌ای داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی  افزود: خادمان آستان قدس هم خدمات ویژه‌ای داشته  و در هر وعده ۱۲۰ هزار نفر توسط آستان قدس رضوی اطعام شدند.

وی در بیان همکاری تمام دستگاه‌های خراسان رضوی برای میزبانی از زائران حرم مطهر، گفت: آموزش‌وپرورش ۴۰۰ مدرسه را برای اسکان زائران فراهم کرده بود و میزبانی شایسته‌ای توسط مردم به‌ویژه خانواده معزز شهدا در این مدارس صورت پذیرفت و می‌بینیم که اقدامات خیر و خداپسندانه و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: تمامی مسئولان اجرایی باید همچون مسئولان اجرایی خراسان رضوی عمل کنند و مشکلات آلودگی هوا در خوزستان، برف و سرما و ویرانی خانه‌های مازندران و غیره را برطرف کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به امنیت ایجادشده برای زائران از ابتدای حرکت تا بازگشت، گفت: تنها تلفات امسال زائران پیاده فوت یک خانم جوان در محور قوچان به مشهد بود و سال گذشته از مسئولان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خواستیم که جاده زائران پیاده را در این مسیر درست کنند که هنوز انجام‌نشده است و اگر می‌شد این حادثه تلخ را هم شاهد نبودیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو