زمان انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ -

دولت برای برگرداندن حقوقهای نجومی کاری نکرد،دیوان محاسبات وارد شد

رئیس مجلس با بیان اینکه توقع رهبر انقلاب باعث فعال شدن دیوان محاسبات در حقوق های نجومی شد، گفت: دستگاه های دولتی پول ها را برنگرداندند تا اینکه دیوان محاسبات وارد شد.

به گزارش سرای نور؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری امروز خود با رسانه ها که به مناسبت روز مجلس برگزار شد، درباره گلایه اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در ماجرای حقوق های نجومی ابهامات مردم پاسخ داده نشد و اینکه این اشکال به کجا بر می گردد، اظهار داشت: حتما سرعت عملی که مورد توقع حضرت آقا بوده، درست است؛ یکبار هم به من فرمودند که این پول هایی که به صورت گزاف گرفته شده، باید برگردانده شود که این توقع سنجیده‌ای است.

وی ادامه داد: به همین دلیل بود که ما اول گفتیم باید ببینیم در کجا قرار داریم؛ چون رقم های مختلفی از سوی رسانه ها مطرح می شد و تا جایی که من اطلاع دارم، آن اوایل قدری هم تیر در تاریکی انداخته می شد و هر کسی یک موردی را بیان می کرد و تعمیم می داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین اولین کار ما این بود که به دیوان محاسبات بگوییم همه پرونده ها را بررسی کند که این کار انجام و معلوم شد که حدود ۴۰۰ نفر تخلف کرده اند که این در دو بخش بوده است؛ حقوق های دریافتی و تسهیلات قرض‌الحسنه.

لاریجانی گفت: ظرف دو ماه گذشته برای این موضوع وقت گذاشتیم و در گزارش روزهای اخیر دیوان محاسبات نیز اعلام شد که ۳۶۰ الی ۳۷۰ نفر پول ها را برگردانده اند و ۱۰ الی ۱۲ نفر باقی مانده اند که پرونده آنها را به دادگاه می فرستند.

وی تاکید کرد: ما مسئله را حتما دنبال خواهیم کرد و در آینده نیز سیستم نظارتی جدی خواهد بود.

لاریجانی مبنی بر اینکه به نظر شما ابهام مردم در کدام قسمت باقی مانده که باعث گلایه رهبری شده است، تصریح کرد: در همین مسئله برگشت پول ها ابهام است که باید روشن شود، آیا کسی دست اندازی کرده یا اضافه گرفته که این هنوز اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: توقع رهبر انقلاب باعث شد که دیوان محاسبات فعال شده و موضوع را پیگیری کند؛ ممکن بود زودتر از این هم بتوان پیگیری کرد به گونه ای که خود دستگاه های دولتی باید همان روز اول پیگیری می کردند که این مبالغ برگردد. این کار را نکردند تا اینکه دیوان محاسبات وارد شد و برای تک تک افراد پرونده تشکیل داد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در نتیجه این بررسی تعداد زیادی برگشته و تعداد اندکی در حدود ۱۰ یا ۱۲ نفر نیز باقی مانده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو