زمان انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ -

راه‌اندازی شبکه اجتماعی بومی/ با فیلتر کردن مشکلی حل نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی شبکه اجتماعی بومی در کشور خبر داد

به گزارش سرای نور؛ محمود واعظی ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه زیر ساخت های مخابراتی و اینترنتی لرستان در ابتدای دولت تدبیر و امید نسبت به استان های دیگر ضعیف تر بود اظهار داشت: در این راستا در سفر اول که به لرستان داشتم برنامه ریزی بسیار خوبی برای ارتقای این زیر ساخت ها صورت گرفت.

شبکه اینترنتی لرستان ۶.۵ برابر شده است

وی با بیان اینکه با همت همکاران ما در شرکت مخابرات و همچنین بودجه ای که اختصاص داده شد کارهای بسیار خوبی در لرستان صورت گرفته است گفت: شبکه اینترنتی و پهنای باند استان لرستان طی سه سال گذشته ۶.۵ برابر افزایش یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه شبکه انتقال لرستان نیز چند برابر شده است گفت: ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای لرستان ایجاد شده است.

واعظی با اشاره به اینکه در این سفر حدود ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه مخابراتی در لرستان افتتاح می شود گفت: ۹۰۰ روستای استان به اینترنت متصل می شوند.

وی با اشاره به نصب نسل سوم تلفن همراه در هشت شهر و نصب نسل چهارم تلفن همراه در سه شهر لرستان گفت: با این زیرساخت ها که فراهم می شود قدم بعدی این خواهد بود که از این زیر ساخت ها فعالیت هایی به وجود آوریم که اشتغال در استان ایجاد شود.

۳۵۰ روستای لرستان امسال دارای اینترنت می شوند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تا دو ماه دیگر قرار بوده که با همکاری وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی اقدام به ارائه مهارت های تولید محتوا، اپلیکیشن های مختلف، خدمات در حوزه مخابرات برای استان کنیم گفت: شرکت های داخل استان و همچنین سرمایه گذاران خارج از استان در این حوزه اقدام خواهند کرد.

واعظی گفت: با توجه به وجود فارغ التحصیلان فراوان در حوزه مخابرات امیدواریم در لرستان ایجاد شغل کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا پایان دولت تدبیر و امید ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مخابرات باید داشته باشیم گفت: تمام شهرهای استان لرستان به نسل سوم تلفن همراه مجهز خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیات اینکه طی دو مرحله به روستاها اینترنت واگذار خواهیم کرد گفت: تا پایان سال در ۳۵۰ روستای استان اینترنت واگذار می شود.

واعظی با بیان اینکه همچنین تا پایان دولت ۷۵۰ روستای دیگر دارای اینترنت خواهند شد گفت: ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان ایجاد می شود و بنا بوده که شبکه پهنای باند استان را تا پایان دولت چهار برابر کنیم.

با فیلتر کردن مشکلی حل نمی شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود به موضوع فیلترینگ اشاره کرد و گفت: با فیلتر کردن مشکلی حل نمی شود و در حال حاضر تعداد شبکه های اجتماعی که وجود دارد از ۱۰۰ تا ۳۰۰ هم بیشتر است.

واعظی با بیان اینکه در این حوزه باید اول فرهنگ سازی صورت گیرد گفت: همچنین باید تلاش کنیم در داخل کشور شبکه اجتماعی بومی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاههای مختلف اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اند گفت: برخی از شرکت های دانش بنیان نیز در این حوزه فعالیت هایی انجام داده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مردم در همین شبکه های اجتماعی فعالیت های خوبی انجام می دهند که هیچ مانعی ندارد گفت: درصد کمی بین سه تا پنج درصد فعالیت هایی انجام می شود که مناسب نیست و ما هم با آنها مخالف هستیم.

واعظی تاکید کرد: باید دستگاههای فرهنگی کشور تلاش کنند که به نوعی آگاهی ها را در این زمینه بالا ببرند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو