زمان انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ -

محسنی فر:

آموزش، موثرترین عامل برای کنترل آسیب های اجتماعی است

استاد دانشگاه و سخنران همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، آموزش را موثرین عامل در کنترل آسیب ها برشمرد

همایش پیشگیری از  آسیب های اجتماعی با موضوع  خانواده توانمند و مدیریت پیشگیری از  آسیب های اجتماعی در خانواده   در سالن  پیامبر اعظم(ص) رویان  برگزار شد.

 

 

 

img_1115

 

 

 

اکبر  محسنی فر در این همایش اظهارکرد: برای  پیشگیری از  آسیب های اجتماعی، سه عامل  ” خود فرد، خانواده  و مدرسه نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

 

 

 

img_1087
وی افزود: تاکنون اقدام  خاص و چشمگیری  در  مدارس  و مراکز آموزشی  در خصوص پیشگیری از  آسیب اجتماعی برای دانش آموزان انجام نداده ایم.
این استاد دانشگاه اضافه کرد : خانواده ی طلاق یکی از  عوامل  برای گسترش انواع مختلف آسیب اجتماعی است.

 

 

 

 

 

 

img_1086
سخنران این همایش، پیشگیری از  آسیب‌های اجتماعی  را بدون وجود مدرسه و آموزش  غیرممکن خواند و افزود: در  کنار  این عوامل، مسجد به عنوان  نهاد چهارم در کشورهای اسلامیمی‌تواند در آموزش افراد تاثیرگذار باشد.
محسنی فر  تصریح کرد: اگر فرد در  خانواده و مدرسه  آموزش پذیر نباشد، در مسجد  توسط  نهادهای گوناگون مانند  بسیج و روحانیون می‌توان آموزش‌های لازم را  به وی  انتقال داد.

 

 

 

 

img_1090
این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد:برای  تاثیر حداکثری آموزش‌ها، ابتدا  لازم است افرادی که در معرض آسیب و خطر هستند را  شناسایی کنیم.
وی  موثرترین عامل برای کنترل آسیب های اجتماعی را  “آموزش برشمرد  و  بیان کرد: کشورهای موفق در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی،کشورهایی هستند  که آموزش را جدی گرفته و در  این حوزه  موثرین اقدامات را انجام داده اند.

 

 

img_1145

 

 

 

 

 

 

در پایان این همایش، به افراد و خانواده های موفق در  زمینه های  گوناگون ، علمی، فرهنگی، هنری،  ورزشی و …  هدایایی به رسم  یادبود اهدا شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو