زمان انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ -

۲ وکیل ایرانی زندانی در کنیا آزاد و وارد کشور شدند

دو وکیل ایرانی بازداشت شده در کنیا با تلاشهای وزارت امور خارجه آزاد و صبح امروز وارد میهن اسلامی شدند.

به گزارش سرای نور؛ دو و کیل ایرانی بازداشت شده در کنیا با تلاشهای وزارت امور خارجه آزاد و صبح امروز وارد میهن اسلامی شدند.

حسن قشقاوی که از طرف محمدجواد ظریف، به منظور پیگیری موضوع بازداشت دو وکیل زندانی ایرانی و آزادی آنها ماموریت یافته بود، روز چهارشنبه اعلام کرد که با پیگیری مستمر سفارت جمهوری اسلامی در کنیا و وزارت امورخارجه، در پی مذاکرات فشرده و رایزنی و انجام ملاقات های متعدد با مقامات سیاسی، قضایی و مسوول ذیربط پلیس این کشور، سرانجام دادگاه نایروبی رای به آزادی دو وکیل ایرانی بازداشت شده داد.

قشقاوی و هیات همراه روز یکشنبه راهی کنیا شده و با امینه محمد وزیر خارجه کنیا در خصوص آزادی دو وکیل ایرانی و همچنین روابط دو جانبه گفت و گو کرد.

در این دیدار که هادی فرجوند سفیر جمهوری اسلامی ایران در کنیا نیز حضور داشت، معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه آفریقا در دیپلماسی ایرانی اعلام کرد:‌ جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابطش با کنیا به عنوان کشور تاثیرگذار و مهم در شرق آفریقا استقبال می کند. وزیر خارجه کنیا در پاسخ قول داد حداکثر تلاش برای آزادی دو وکیل ایرانی را به عمل آورد.

سخنگوی وزارت خارجه نیز در بیانیه ای از همکاری دولت و مقامات قضایی کنیا که با حسن نیت و تلاش بر بیگناهی این دو شهروند ایرانی بازداشت شده در این کشور صحه گذاشته و موجب آزادی آنان را فراهم آوردند، قدردانی کرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو