زمان انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ -

رژیم صهیونیستی؛ بزرگترین خطر منطقه/جوان‌ها را بیدار کنید

رئیس جمهور با بیان اینکه علمای اسلام باید جوانان را بیدار کنند و بذر وحدت بنشانند، گفت: این چه فاجعه‌ای است که به جای کینه رژیم صهیونیستی، کینه همدیگر را بر دل گرفته‌ایم.

به گزارش سرای نور؛ سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز پنجشنبه با سخنرانی  رییس جمهوری اسلامی ایران و با شعار وحدت و ضرورت مقابله با گروه های تکفیری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران گشایش یافت. این کنفرانس با حضور ۲۲۰ شخصیت برجسته جهان اسلام از ۶۰ کشور به مدت سه روز برگزار می شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در سخنرانی افتتاحیه این همایش بین‌المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه اسلام متضاد ادیان گذشته نیست، گفت: اسلام مکمل ادیان گذشته است. پیامبر (ص) به ما گفت همه مسلمان‌ها باید در کنار هم باشند. حتی به ماد یاد داد که با پیروان ادیان توحیدی گذشته نیز رفتاری مسالمت‌آمیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) نه تنها به ما گفت که زیر یک خیمه واحد اجتماع کنیم بلکه حتی اهل کتاب را به کلمه «سواء» دعوت کرد و گفت در اعتقاد مشترکمان همصدا شویم، خدا را عبادت کنیم و عبادت غیرخدا را کنار بگذاریم، شرک نورزیم و در دین خود افرادی را به عنوان خدایگان صدا نزنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اسلام به ما فرمان وحدت با همه ادیان توحیدی داده است، گفت: اسلام به ما گفته است که به غیر از نبوت خاصه پیامبر (ص) به نبوت عامه همه پیامبران نیز اعتقاد داشته باشیم. مگر قرآن ندای پیامبران، یونس، یوسف، یعقوب و ابراهیم (ع) را به گوش ما نمی‌رساند، چه شده است ما را که امروز حتی برای مذاهب و تفکرهای مختلف اسلامی نیز می‌خواهیم فضایی باقی نگذاریم.

روحانی تأکید کرد: هیچ چیز بدتر از انحصار و دروغ نیست، آنهایی که در تفکر صحیح خود هم حتی اگر منجمد باشند، جامعه را دچار اشکال می‌کند تا چه برسد به آنهایی که افکار انحرافی منجمد را راه پیش‌روی خود قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه روزی جهان اسلام گرفتار استعمارِ استعمارگران و قدرت‌های متجاوزگر خارجی بود، گفت: در برابر این معضل بزرگ، مردم مسلمان با جهاد، اجتهاد، وحدت، ایثار و فداکاری، استقلال خود را در برابر استعمارگران به دست آورده‌اند؛ شیعه و سنی در کنار هم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما به جهادی افتخار می‌کنیم که طبق منطق قرآن مجید باشد، گفت: جهاد به معنای ایستادگی در برابر ظلم، تجاوز و به معنی دفاع از کیان و عظمت دین و عزت مسلمان‌ها است. از کی تا بحال جهاد به معنای کشتن مسلمان در برابر مسلمان آن هم با اشاره قدرت‌های بزرگ است. رؤسای این گروهها تربیت‌ شده استعمارگران هستند.

روحانی با بیان اینکه آیا می‌توان خشونت را با خشونت شست و خون را با خون شست، گفت: شستن خون با خون محال آمد محال. مگر می‌توان به خونریزی وکشتن بیگناهان به پیامبر (ص)، اسلام و قرآن و سیره پیامبر (ص) نزدیک شد؟

وی ادامه داد: سنت و کلام پیامبر (ص) در کنار عشق پیامبر (ص) و آل پیامبر (ص) است و اینها هیچ‌گاه از هم جدا نخواهند شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در شرایطی که مسلمان‌ها توانستند در برابر استعمارگر خارجی و در برابر استبداد برخی از کشورها مقاومت و ایستادگی کنند و کشور را از فساد، تباهی، ظلم و دیکتاتوری نجات دهند؛ معضل سومی نیز پیش پای مسلمان گذاشته شد که ظاهرش نه استعمار است، نه استبداد؛ اما باطنش هم استعمار است و هم استبداد و هم بدتر از هر دو.

وی ادامه داد: این چه فاجعه‌ای برای دشمنان بزرگ اسلام است که دشمنان اسلام توانسته‌اند گروه‌هایی، جمع‌هایی و جماعت‌هایی از مسلمانان را جذب اندیشه‌های انحرافی خود کنند و آنها را در مسیری قرار دهند که بنیان‌های فقهی کاذب را در ذهن آنان القا کنند. این چه فاجعه‌ای است که به جای اینکه کینه استعمارگران و کسانی که منابع مسلمان‌ها را غارت کردند، به جای کینه رژیمی که به عنوان بزرگترین خطر منطقه حدود ۷۰ سال است که این منطقه را به اختلاف، جنگ و نزاع کشانده است، کینه همدیگر را بر دل گرفته‌ایم.

رئیس‌جمهور گفت: ما مسلمان‌ها که روزی قدرت ما، وحدت ما، کاخ‌های استبداد و استعمار جهان را به لرزه درآورده بود، چگونه شده است که امروز خواب راحت خودمان را از ما گرفته است و چگونه شده است که برای دشمنان اسلام، ساعات و روزهای راحت و خشنودی فراهم کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: آیا در عراق، سوریه و یمن توسعه‌ای را برای مردم به ارمغان آورده‌اند، فقر و بیچارگی را کاسته‌اند بر علم و دانش جوانان افزوده‌اند و قدرت بزرگ علمی و فناوری را برای مسلمان‌ها آفریدند یا جویبار خون را در خیابان‌ها به راه انداختند؟

رئیس‌جمهور گفت: حلب زیبا را ویران کردند، موصل زیبا را ویرانه کردند، خواب راحت را از مسلمان‌ها گرفتند، دختران مسلمان، مسیحی و دخترانی که در یک کشور اسلامی تحت لوای حکومت اسلامی قرار داشتند را به نام اسیر به اسارت گرفتند و جوانان را سر بریدند.

روحانی با بیان اینکه خشونت ضد اسلام است، گفت: خشونت ضد اسلام است از هر قومیتی که باشد، آدم‌کشی، ناروا و مردود است از سوی هر کس که باشد. امروز بار سنگینی بر دوش علما، روشنفکران و متفکرین است.

وی با بیان اینکه از گروه‌های تروریستی نمی‌توان به عنوان ابزار برای منافع خود استفاده کرد، گفت: اگر قدرت‌های بزرگ فکر کرده‌اند که با این گروهک‌ها می‌توانند منافع خود را در منطقه تثبیت کنند و می‌توانند ابزاری برای منافع و سلطه خود در منطقه استفاده کنند، در اشتباه هستند. به یاد آورند که فلوجه آزاد شد، به یاد آورند که دیروز حلب آزاد شد، به یاد آورند که همه عراق و سوریه از دست تروریست‌ها آزاد خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: به حول قوه الهی با وحدت مسلمان‌ها و با تمسک به سیره پیامبر (ص) برمی‌گردیم به روزی که همه مسلمان‌های منطقه، دشمن بزرگ منطقه را رژیم صهیونیستی بدانند. برمی‌گردیم به روزی که شاهد برادری و وحدت در میان همه کشورهای اسلامی باشیم. برمی‌گردیم به روزی که مردم یمن عزت و آزادگی خودشان را همراه با توسعه کشور شاهد باشند. برمی‌گردیم به روزی که آنهایی که با سلاح و پول به تروریست‌ها در منطقه کمک کردند، در برابر امت اسلام شرمنده باشند.

وی خطاب به علمای دین، اندیشمندان و صاحبنظران گفت: امروز چراغ امید در پیش روی جوانان ما روشن شده است. اگر قدرت‌های بزرگ می‌خواهند امید را نابود کنند، گروهک‌ها را آوردند تا جوانان ما از اسلام و جهاد فاصله بگیرند. اگر فکر کرده‌اند با بساط خونی که در منطقه راه انداختند، امید را از جوان‌ها می‌گیرند، بدانند که ناامیدی و یأس به زودی دامن خودشان را خواهد گرفت.

وی افزود: علمای اسلام، نسل جوان و نوجوان را با همه قدرت به اسلام واقعی و اخلاق محمدی دعوت خواهند کرد و ما در سایه اسلام‌مان، در سایه عشق به سنت‌مان و عشق به اهل‌بیت (ع)، به خاندان رسالت، مسیر ابراهیم (ع) را طی خواهیم کرد.

روحانی با بیان اینکه ظرفیت‌های بزرگی در دنیای اسلام وجود دارد، گفت: نباید بگذاریم که دشمنان این ظرفیت را بگذارند، نباید بگذاریم به بهانه‌های مختلف، فاصله‌ها و شکاف‌ها را زیادتر کنند؛ ما قرن‌ها در کنار هم زیسته‌ایم، شیعه و سنی، اقوام مختلف، ایرانی و عراقی، سوری و لبنانی، همه ما در کنار هم بودیم، در کنار هم زندگی می‌کردیم، همدیگر را با احترام می‌خواندیم، به بزرگان مذاهب ما توهین نمی‌کردیم، به همه صحابه و آل پیامبر احترام می‌گذاشتیم. این شیعه نیست که در برابر سنی ایستاده است و این سنی نیست که در برابر شیعه ایستاده است. امام (ره) فرمود اسلام آمریکایی‌ است که در برابر اسلام ناب محمدی ایستاده است.

ویدر پایان خاطرنشان کرد: هم هلال شیعی سخن غلطی است و هم مثلث سنی، سخن ناروا است. شیعه و سنی برابر هم هستند، مسلمانند و پیرو راه قرآن و سنت و سیره پیامبر عظیم الشأن اسلام هستند. جوان‌ها را بیدار و هوشیار کنید و بذر وحدت را بنشانید و دست در دست یکدیگر دهیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو