زمان انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ -

دولت با ۲۳ میلیارد دلار کشور را اداره می‌کند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به محدودیت منابع تاکید کرد که در حال حاضر دولت با ۲۳ میلیارد دلار کشور را اداره می کند.

به گزارش سرای نور؛ محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در دیدار با مسئولان و مدیران ارشد استان و بررسی پروژه راه آهن میانه – اردبیل افزود: امسال کل بودجه کشور از فروش نفت ۶۸.۵ هزار میلیارد تومان است که اگر این رقم را با دلاری سه هزار تومان حساب کنیم در مجموع ۲۳ میلیارد دلار می شود.

وی با بیان اینکه این رقمی است که دولت باید با آن کشور را اداره کند، تصریح کرد: این در حالی است که این رقم در دولت قبل ۱۱۹ میلیارد دلار بوده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در دولت های قبل قیمت فروش نفت براساس ۱۰۸ دلار بسته شده بود، یادآور شد: در حالی که ما قیمت زیر ۳۰ دلار را تجربه کردیم و در روهای اخیر نیز با تلاش های دولت در حفظ و افزایش سهم و نیز سیاست ها تعاملی برای رشد نرخ جهانی نفت، در حال حاضر قیمت فروش به ۵۲ دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه در این شرایط و محدودیت منابع، دولت باید اولویت هایی را برای خود تعریف کند، بیان داشت: اگر اولویت نداشته باشیم در این صورت همه پروژه ها اجرایی اولویت خواهد بود که این با کمبود منابع دولت همخوانی نخواهد داشت.

نوبخت رویکرد دولت را تخصیص بهینه منابع عنوان کرد و ادامه داد: علم اقتصاد همین است، یعنی منابع محدود و کم را به صورت بهینه اختصاص داد تا به اولویت های تعریف شده تزریق شود.

وی با این تفاسیر تکمیل پروژه های نیمه تمام ریلی را براساس اولویت های تعیین شده از جمله اهداف و سیاست های دولت در این زمینه برشمرد و عنوان کرد: راه آهن اردبیل نیز از جمله اولویت های دولت بوده و تلاش می شود این طرح شتاب گرفته و روند اجرایی مناسبی بخود بگیرد.

معاون رئیس جمهور به اهمیت راه آهن میانه – اردبیل و اتصال آن به شبکه سراسری متذکر شد: این طرح در واقع پروژه ای برای اقتصاد ملی است و با وجود کمبود منابع مالی، دولت آن را در اولویت های کاری قرار داده است.

وی با بیان اینکه دولت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی را مورد توجه قرار داده است، اضافه کرد: براین اساس تکمیل و راه اندازی پروژه های نیمه تمام ریلی از جمله راه آهن میانه اردبیل در اولویت بوده و دولت نگاه ویژه ای به آن دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو