زمان انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ -

خودکفایی ١٢٠ هزار خانوار مددجو/ ۳۴۰ خیر در طرح محسنین شرکت کردند

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طی ٩ ماهه نخست امسال ۱۶۰ هزار خانوار از تحت حمایت این نهاد خارج شده اند، گفت: از این تعداد ١٢٠ هزار خانوار به دلیل خودکفایی از تحت حمایت خارج شده اند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سید پرویز فتاح، در آخرین قسمت از برنامه خط سوم  با بیان اینکه همسویی ساخت این برنامه با اهداف کمیته امداد بسیار مناسب است، گفت: هرچند کمیته امداد سازنده این برنامه نبود اما مجموعه قسمت هایی که تا به امروز پخش شد کاملا همسو با برنامه های ما در این نهاد بوده است.

وی به حضور برخی مددجویان و امدادگران کمیته امداد در این برنامه اشاره و مطرح کرد: حضور مددجویان در برنامه های تلویزیونی که به همت مشارکت های مردمی به خودکفایی رسیده اند، در این اوضاع و احوال اقتصادی برای مردم جالب و روحیه انگیز است.

فتاح با اشاره به اینکه ما در کمیته امداد مسئول رسیدگی به امور محرومان هستیم، گفت: هم اکنون بیش از پنج هزار نخبه علمی، ٧٣ هزار دانشجو تحت پوشش این نهاد هستند که امیدواریم روز به روز پیشرفت کرده و به مراحل بالاتری دست یابند.

وی حضور مددجویان در این برنامه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هرچند نشان دادن واقعیت ها در کشور یک سری تلخی ها را با خود به همراه دارد اما باید مد نظر داشته باشیم که فقر و نداری افراد را کوچک نمی کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه آخرین پیغمبر ما فخر بشریت از طبقه ی یتیم است، مطرح کرد: باید تلاش کنیم زمینه رشد و ترقی بیش از پیش یتیمان و نیازمندان در جامعه فراهم شود.

فتاح در ادامه به همکاری مطلوب صدا و سیما در معرفی طرح محسنین اشاره و بیان کرد: خوشبختانه سال گذشته بیش از ٣٤٠ هزار نَفَر از خیران در کشور برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه طرح های “خوب باشیم” و “صدقه پیامکی” را از دیگر برنامه های این نهاد برای مشارکت مردم  در حمایت  از نیازمندان برشمرد و گفت: در طرح صدقه پیامکی شاهد همکاری خیران از تمامی أقشار جامعه همچون حقوقدانان، پزشکان و معلمان و… هستیم، همچنین بیش از یک میلیون خیر در طرح خوب باشیم برای حمایت از نیازمندان با کمیته امداد مشارکت داشته اند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بحث احسان و نیکوکاری یک موضوع ملی و سراسری به شمار می آید، تصریح کرد: مددجویان ولی نعمتان ما در کمیته امداد هستند، رفتار مردم با نیازمندان نباید تحقیرآمیز باشد، چراکه ممکن است هریک از ما بر اثر حادثه ای ناخواسته دچار مشکلات متعددی شویم.

فتاح با اشاره به اینکه اصلی ترین هدف کمیته امداد توانمندسازی و خروج مددجویان از تحت حمایت این نهاد است، افزود: تاکنون با همکاری دولت و بانک ها به ١٣٠ هزار مددجو، یک  هزار و ١٥٠ میلیارد تومان وام أعطا شده است.

وی با بیان اینکه طی ٩ ماهه نخست امسال ۱۶۰ هزار خانوار از تحت حمایت این نهاد خارج شده اند، گفت: از این تعداد ٤٠هزار نَفَر به دلایل مختلفی همچون ازدواج، مسکن و … و ١٢٠ هزار خانوار نیز به دلیل خودکفایی از تحت حمایت خارج شده اند که از رئیس جمهور خواستار برگزاری جشن خودکفایی برای این تعداد خانوار شده ایم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه فقر نباید در کشور موروثی باشد، بیان کرد: دستگیری از نیازمندان وظیفه کمیته است، اما ما باید با دولت، مجلس و بانک ها دست به دست یکدیگر دهیم تا وجود فقر در مقطعی مشخص از میان خانواده ها قیچی شود و ادامه دار نباشد.

فتاح بازدید از منازل مددجویان را یکی از وظایف خود در کمیته امداد دانست و گفت: از مسئولان نیز درخواست دارم از نزدیک برای بازدید خانه های نیازمندان بروند تا این موضوع به یک فرهنگ در کشور تبدیل شود.

وی در ادامه به خاطرات خود از بازدید منازل مددجویان در شهرستان هایی همچون سنندج و نهبندان اشاره و مطرح کرد: طی تمامی سفرهایی که برای دیدار با مددجویان می رویم، آموزش های بسیاری برایمان به همراه دارد، در این سفرها مشاهده کردم که تمامی هموطنان ما از کودک شش ساله تا پیرمرد ۶۰ ساله حتی اگر خود نیز محتاج باشند برای رفع مشکلات نیازمندان گام برمی دارند.

رئیس کمیته امداد در پایان ضمن تشکر از رئیس صدا و سیما برای تولید برنامه هایی همچون خط سوم که برای رفع مشکلات نیازمندان ساخته می شوند، گفت: از تمامی مددکاران نیز با توجه به سختی هایی که به دلیل پراکندگی روستاها وجود دارد اما با رویی گشاده به رفع مشکلات مددجویان می پردازند، تشکر می کنم، آنان فرشته نجات مددجویان هستند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو