زمان انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ -

تکمیل پروژه آبرسانی سردآبرود در غرب مازندران تسریع شود

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خواستار تسریع در تکمیل پروژه سردآبرود برای تامین آب شرب شهرهای غرب مازندران شد.

به گزارش سرای نور؛ محمد حاج رسولی ها صبح یکشنبه در بازدید از رودخانه های غرب مازندران بر اتمام پروژه سردآبرود تأکید کرد و گفت : برای تأمین آب شرب شهر های تنکابن و عباس آباد عملیات ژئوتکنیک سد آزارود هر چه سریعتر آغاز شود.

وی گفت: با توجه به تعدد سیل در غرب استان مازندران، افتادگی بستر رودخانه ها، آسیب دیدگی های سازه های تقاطعی، دخل و تصرف در رودخانه های این مناطق، رسیدگی به مشکلات رودخانه های غرب مازندران یکی از اولویت های مدیریت منابع آب کشور در استان است.

وی با بازدید از بازه های مختلف رودخانه های سردابرود ،کاظم رود ، چشمه کیله ، آزارود و نسا رود گفت : ساماندهی رودخانه ها دراین مناطق باید با اولویت در بازه های که سازه های تقاطعی از جمله پل ها ، سردهنه ها خطوط انتقال نفت ، گاز و آب عبور می کنند صورت گیرد.

حاج رسولی ها با اشاره به ضرورت اجرای طرح های کوچک تأمین آب در این مناطق و اجرای طرح های مهندسی رودخانه تقویت اعتبارات اینگونه طرح را برای این مناطق بسیار ضروری بر شمرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا اعتبارات مورد نیاز طرح های زودبازده غرب استان تا سقف ۵۰ میلیارد ریال تآمین شود.

مشاور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تأکید بر تجمیع سر دهنه ها سنتی با احداث سر دهنه ها و بند های انحرافی مدرن گفت : با احداث اینگونه سازه ها مشکلات مردم و دستگاه متولی برای تأمین آب زراعی به حداقل میرسد و خسارات ناشی از سیل نیز کاهش می یابد.

محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای مازندرانگزارشی از وضعیت رودخانه های استان بخصوص غرب مازندران ارائه و در خصوص وضعیت تأمین آب شرب و زراعی غرب مازندران گفت: گرچه وضعیت منابع آب غرب مازندران مناسب است اما به دلیل عدم برخورداری از تأسیسات مناسب از جمله سر دهنه ها پس از وقوع هر سیلاب و طغیان رودخانه سردهنه های سنتی تخریب شده و کشاورزان ما تا بازسازی مجدد سر دهنه ها که برای ما بسیار پر هزینه ها و ار لحاظ زمانی نیز با محدودیت مواجه هستیم دچار خسارت می شود.

وی عنوان کرد: از سویی برای تأمین آب شرب این مناطق با محدودیت برداشت آب زیر زمینی مواجه هستیم لذا احداث سد آزارود باید در اولویت طرح های غرب استان قرار گیرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو