زمان انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ -

در صحن مجلس مطرح شد

لاریجانی: تصرف اموال ایران به بهانه‌های واهی سرقت است

رئیس مجلس شورای اسلامی تصرف اموال ایران توسط دولت آمریکا به بهانه‌های واهی را سرقت خواند و گفت که دولت جمهوری اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای پاسخ به این اقدام است.

 

به گزارش سرای نور؛در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در اخطار قانون اساسی گفت: در روزهای اخیر چند اتفاق افتاده است؛ اولا امروز کنگره آمریکا بودجه‌ای برای براندازی نرم جمهوری اسلامی تصویب کرده است.

وی ادامه داد: ثانیاً اخیراً دولت آمریکا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از اموال بلوکه شده جمهوری اسلامی را با ادعاهای واهی سرقت کرده است. ثالثاً مجدداً بحث تحریم سپاه پاسداران و برخی شخصیت‌ها را پیش کشیده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: رابعاً طرحی را برای روادید به تصویب رساندند که بر اساس اظهارات شما، این طرح ناقض برجام است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق اصل دوم، دولت جمهوری اسلامی چه اقدام شایسته و متقابلی انجام داده است؛ درخواست داریم دیپلماسی فعال‌تری در قبال این اقدام کینه‌توزانه انجام شود.

وی همچنین گفت: طبق آئین‌نامه مجلس، دولت باید تا پانزدهم آذر بودجه را ارائه دهد؛ الان هفتم دی ماه است و مجلس نیز هفته آینده جلسه ندارد.

سلیمی ادامه داد: بعد از تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انتظار داشتیم امور نظم بیشتری پیدا کند اما متاسفانه این‌گونه نیست.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: دولت تا ۱۵ آذر باید بودجه را به مجلس ارائه می‌داد و تاخیر ایجاد شده، مشکل‌زا خواهد بود و این اشکال وارد است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیمات اخیر کنگره آمریکا، گفت: فکر می‌کنم دولت آمریکا در خصوص رفتار دیپلماتیک دچار انفعال شده و به خاطر خروج از این انفعال، تلاش دارند با تورم تصمیمات کودکانه، از این رکود خارج شوند.

وی اظهار داشت: بسیاری از این تصمیمات مربوط به امروز نیست؛ دست گذاشتن روی اموال ایران مربوط به سال‌ها قبل است که در محاکم مختلف مطرح می‌کردند و کار به دیوان عالی این کشور کشیده بود.

لاریجانی، اقدام آمریکا را ستمکارانه خواند و گفت: اینکه اموال ایران را به بهانه واهی تصرف کنند، سرقت است و حتماً پاسخ این اقدام را خواهند شنید؛ دولت جمهوری اسلامی در حال برنامه‌ریزی است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو