زمان انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ -

علیرغم مداخله جویی های آمریکا در امور داخلی چین؛

قانون ضد تروریسم در چین به اتفاق آراء تصویب شد

کنگره خلق چین به اتفاق آراء به اولین قانون مبارزه با تروریسم در تاریخ این کشور رأی مثبت داد.

 

به گزارش سرای نور؛رسانه های محلی ساعاتی پیش با انتشار خبری از تصویب اولین قانون مبارزه با تروریسم در تاریخ چین با رأی قاطع نمایندگان پارلمان این کشور خبر دادند.

دوشنبه گذشته کمیسیون امنیتی چین بررسی طرح مبارزه با تروریسم در این کشور را بررسی و به نمایندگان پارلمان پیشنهاد داده بودند تا این قانون را به تصویب برسانند.

خبرگزاری چینی شین هوا در این باره اعلام کرد، با تصویب قانون مذکور تبادل اطلاعات میان مقامات این کشور با نهادهای امنیتی به ویژه در حوزه تمهیدات سایبری ارتقاء خوهد یافت.

در این قانون آمده است؛ شرکت های فنی ملزم به نصب قفل نرم افزاری بر برخی محصولات خود شده اند و باید اطلاعات حساسی از قبیل رمز و یا نرم افزارهای قفل شکن را به دولت ارائه نمایند.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که نگرانی خود در این باره را مستقیماً به «شی جین پینگ» همتای چینی خود ابراز داشته است.

وزارت خارجه آمریکا دوم دی ماه سال جاری در بیانیه ای اعلام کرد که قانون جدید ضدتروریسم چین نه تنها به مبارزه علیه تروریسم کمک نمی کند بلکه موجب ضربه زدن به آن می شود.

در این بیانیه که آشکارا در امور داخلی چین مداخله مداخله می کند، آمده بود: پکن در قانون ضدتروریسم به عبارتی با تجارت و سرمایه گذاری آمریکا در چین مبارزه می کند. قانون مذکور در داخل این کشور نیز موجب محدود شدن آزادی بیان و ارتباط آزاد بین احزاب سیاسی کشور شده است. قانون جدید چین هدفی غیر از مبارزه با تروریسم دنبال می کند و در حقیقت با محدودکردن حوزه های تجارت آمریکا به مبارزه علیه تروریسم در جهان ضربه می زند. دولت آمریکا اعتقاد دارد این قانون برای محدودیت کار سازمان های غیر دولتی در چین وضع شده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو