زمان انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ -

شمخانی در دیدار با سید عمار حکیم:

قانون جدید کنگره مغایر صریح بند حسن نیت در برجام است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تصویب قانون جدید صدور ویزا از سوی آمریکا این اقدام را مغایر صریح بند حسن نیت در برجام عنوان کرد

به گزارش سرای نور؛سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی با تبریک دستاوردهای ارتش و نیروهای مردمی عراق در عملیات الرمادی و آزاد سازی بخش مهمی از مناطق اشغالی عراق از لوث وجود گروه های تروریستی بر استمرار مسیر موفق تکیه بر نیروهای بومی و اعتماد به ظرفیت های داخلی عراق برای برقرار امنیت در این کشور تاکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری گفت؛ آمریکا به دنبال نابودی داعش نیست بلکه از جریان تروریسم به عنوان ابزار تبلیغاتی و سیاسی برای مشروعیت بخشی به نفوذ بلند مدت خود در خاورمیانه و کشورهای اسلامی بهره می برد.

وی گفت: کشورهای منطقه از جمله عراق بدون توجه به وعده های کشورهای فرا منطقه ای باید تمام ظرفیت های خود را برای ریشه کن سازی تهدید فزاینده تروریسم بسیج نمایند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود؛ قطعنامه ها و مواضع کشورها داعش را ریشه کن نخواهد کرد بلکه اراده مردم و عزم دولتمردان است که می تواند بار دیگر امنیت و آرامش را به عراق و سوریه بازگرداند.

 نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به قطعنامه ۲۲۴۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد و تلاش آغاز شده برای حل بحران سوریه از مسیر سیاسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری در گیری های نظامی در سوریه بر لزوم اتخاذ راهکارهای سیاسی برای پایان دادن به جنگ وخونریزی تاکید داشت لیکن رویکردهای حمایتی برخی کشورها از گروه های تروریستی که متاسفانه همچنان نیز ادامه دارد موجب وارد شدن خسارت های عظیم مادی وانسانی به کشور سوریه و گسترش غیر قابل کنترل تروریسم گردید.

دریابان شمخانی با تاکید بر ضرورت احترام به حق حاکمیت کشورها، سوء استفاده از موضوع مبارزه با تروریسم برای پیگیری اهداف سیاسی و لشکرکشی نظامی را محکوم کرد و اظهار داشت؛ هر اقدامی که موجب کاهش تمرکز بر مبارزه با گروه های تروریستی شده و موجب شکل گیری منازعات سیاسی و نظامی میان کشورهای منطقه گردد قطعا به نفع تروریسم و غیرسازنده خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تصویب قانون جدید صدور ویزا از سوی آمریکا این اقدام را مغایر صریح بند حسن نیت در برجام عنوان کرد و گفت: انجام اقداماتی از این دست، ضمن توسعه بی اعتمادی موجب آشکار شدن مغایرت های آشکار در گفتار و رفتار دولتمردان آمریکا نزد افکار عمومی جهانی خواهد شد.

وی افزود: نمی توان هر روز قانون و رویه ای جدید برای ایجاد محدودیت های خصمانه و سرقت غیر قانونی اموال مردم ایران به تصویب رساند و در کنار آن با بیان گفتارهای زیبا از اعتماد سازی و حسن نیت سخن گفت.

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی عراق گفت؛ عراق به صورت یکپارچه در برابر توطئه های خارجی که گسترش اختلافات را برنامه ریزی می کنند خواهد ایستاد.

وی ارتقاء مستمر همکاری های همه جانبه میان دوکشور را اجتناب ناپذیر و اقدامی در مسیر تامین منافع مشترک و شکل گیری امنیت پایدار در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت؛ تلاش های ارزنده جمهوری اسلامی ایران در عرصه های سیاسی، امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات گروه های تروریستی و حمایت همه جانبه از دولت و مردم عراق در سخت ترین شرایط امنیتی، هرگز از خاطر مردم این کشور محو نخواهد شد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو