زمان انتشار: ۲ دی ۱۳۹۵ -

روی کاغذ به رشد ۷ درصدی رسیدیم/حساب دولت با جیب مردم متفاوت است

وزیر دوران سازندگی، با بیان اینکه رشد ۷.۴ درصدی تنها روی کاغذ است، گفت: اینگونه آمارها تنها حسابهای دولتی است و با حساب جیب مردم تفاوت دارد.

به گزارش سرای نور؛ محمد غرضی  در واکنش به اعلام رشد ۴.۷ درصدی از سوی دولت گفت: بالاخره مدت مدیدی نمی توانستیم بیش از یک میلیون بشکه نفت بفروشیم و حالا حدود ۲ تا ۲.۵۵ میلیون بشکه نفت می فروشیم و این ممکن است اندکی در رشد اقتصادی تاثیرگذار باشد.

وزیر دوران سازندگی، با بیان اینکه رشد ۷.۴ درصدی تنها روی کاغذ است، گفت: واقعیت این است که دولت چندین برابر درآمدش طلبکار بزرگ دارد؛ لذا هرچقدر هم که درآمد داشته باشد، قبلاً آنها را مصرف کرده و مجبور است که بدهی اش را بپردازد، لذا نه رشد و نه تورم یک رقمی در جامعه احساس نمی شود.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته ظرف ۳ روز هم برنج و هم گوشت چند درصد گران شد، گفت: این موضوع یک دلیل واضح از احساس نشدن و تاثیرنداشتن این رشد اقتصادی بر اقتصاد کشور است.

این فعال سیاسی، افزود: وقتی که نقدینگی از ۴۷۵ هزار میلیارد تومان به یک میلیون و هزار میلیارد تومان رسیده است؛ لذا هیچ کس قبول نمی کند که با چنین نقدینگی وسیع تورم ۷ یا ۸ درصدی داشته باشیم.

غرضی خاطرنشان کرد: اینگونه آمارها تنها حسابهای دولتی است و با حساب جیب مردم تفاوت دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو