زمان انتشار: ۲ دی ۱۳۹۵ -

سبزپوشی بورس تهران در اولین روز زمستان/زمستانی گرم در تالار حافظ

در جریان معاملات نخستین روزهای فصل زمستان، بورس تهران شاهد سبزپوشی شاخص‌ها و گرمی معاملات بود.

به گزارش سرای نور؛  بورس تهران در آغاز فصل زمستان رشد شاخص‌های بورسی را شاهد بود تا امید بر زمستانی پررونق در تالار حافظ حاکم باشد؛ در این میان روز گذشته، هفت شاخص منتخب بورسی، صعودی شدند و شاخص کل با رشدی ۱۲۷ واحدی به رقم ۸۰ هزار و ۲۵۰ رسید.

شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۱۳۴ و ۲۰ واحد بالا رفتند. نمادهای گل گهر، پتروشیمی خارک، ایران خودرو و ملی مس بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند. این در حالی بود که نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، تاپیکو و ارتباطات سیار با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند. همچنین روز گذشته، گروههای محصولات فلزی، خودرو و شیمیایی‌ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروههای صنعت ایستادند.

همچنین سرمایهگذاران روز گذشته، بیش از ۷۵۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی رابه ارزش یک هزار و ۲۷ میلیارد ریال در ۴۳ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. حق تقدم پارس خودرو با معامله ۲۲۱ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و صنایع آذرآب با معامله ۱۳۲ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای بورس، الکتریک خودرو شرق، سیمان بجنورد، تراکتورسازی ایران، معادن بافق، آبسال و معدنی دماوند بود. این در حالی بود که در سوی دیگر بازار نمادهای سپنتا، سیمان هرمزگان، سیمان غرب، درخشان تهران، صنایع لاستیکی سهند، لنت ترمز ایران و کمک فنر ایندامین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

در پایان معاملات دیروز، سهامداران برای خرید واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق صکوک ساخت توسعه ملی، حق تقدم پارس خودرو، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سهام تراکتورسازی ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل سهامداران برای خروج از سهام توسعه معادن روی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سیمان قائن، اوراق صکوک مرابحه سایپا، صکوک ساخت توسعه ملی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین عرضه‌ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو