زمان انتشار: ۵ دی ۱۳۹۵ -

فرماندار شهرستان نور:

مردم برای دوگانه سوز کردن منازل اقدام کنند

فرماندار نور گفت: مردم برای دوگانه سوز کردن منازل اقدام کنند تا در زمان افت فشار گاز و قطعی آن دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرنگار سرای نور، هادی خنجری در جلسه مدیریت بحران شهرستان نور اظهارکرد: کارها در حوزه مدیریت بحران باید بر اساس اولویت انجام شود و چالش‌ها و مشکلات اساسی مشخص است، اما برای رفع این چالش‌ها در شرایط طبیعی اقدامی انجام نمی‌شود.

 

 

 

 

وی با اشاره به بارش برف و باران و مشکلات شهرستان، افزود: شکستن درختان و شاخه‌ها در جنگل و بستر رودخانه‌ها و انباشت آورده‌ها از چالش‌های اساسی است که در شرایط طبیعی باید برای رفع آن اقدام کنیم تا با بارش برف و باران دچار بحران نشویم.

 

 

 

 

 

 

فرماندار نور افزود: در شهرستان نور سیم‌های برق از مسیر جنگلی عبور می‌کند که باید درختان مزاحم و سر شاخه‌ها قطع شود تا در زمان برف و باران شاهد قطعی برق نباشیم که این امر نیاز به نشانه گذاری درختان، صدور پروانه قطع و حمل دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

این مسئول یادآور شد: با توجه به پیگیری‌های متعدد، بارش برف و باران، ایجاد بحران، سیل و خسارات فراوان به مردم همانند سیل مرزنده و قطعی چند روز برق و آب به علت وجود درختان مزاحم و سرشاخه‌ها در شهرستان نور، همچنان برای صدور مجوزها از استان، برای رفع مشکلات شهرستان نور دچار مشکل هستیم.

 

 

 

 

 

وی با انتقاد از مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران خواستار پیگیری جدی و رفع مشکلات شهرستان در این حوزه شد و افزود: از زحمات و اقدامات مسئولان، بخشداران و شهرداران شهرستان نور در زمان بحران برف قدردانی می‌کنم.

 

 

 

 

 

 

 

این مسئول با اشاره به ایام زمستان و افت فشار گاز در فصل سرما تصریح کرد: مردم باید برای دوگانه سوز کردن منازل اقدام کنند تا در زمان افت فشار گاز و قطعی آن دچار مشکل نشوند، بخشداران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا نیز باید در این زمینه به مردم اطلاع رسانی کنند.

 

 

 

 

 

 

فرماندار نور در این جلسه با توجه به مشکل صدور مجوزها از استان و خطراتی که شهرستان و مردم را تهدید می‌کند به عنوان رئیس شورای اداری، رئیس هماهنگی مدیریت بحران و رئیس شورای تأمین دستور برداشت مازاد و آورده‌ها را توسط شهرداری چمستان داده و افزود: برداشت مازاد سرشاخه گیر از چمستان توسط شهرداری به‌منظور بهسازی راه‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرداری به نقاط مورد نیاز چمستان انجام شود و همچنین بخشدار چمستان با هماهنگی دهیار، مازاد داخل محدوده روستای مرزنده را برای بهسازی راه‌ها و کوچه‌ها و معابر داخل روستایی به روستا منتقل کند و تا ۱۵ بهمن آبگیری آببندان نیز انجام شود.

 

 

 

 

 

خنجری از خبازی‌ها در نور، رویان، چمستان و ایزدشهر که در زمان برف اقدام به پخت نان و مغازه دارانی که مغازه‌ها را بازگشایی کردند تا مردم اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند، تشکر کرد و با اشاره به اداره صنعت، معدن و تجارت گفت: باید در زمان لازم (بحران یا حادثه) مغازه‌ها بازگشایی شود و مردم بتوانند اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند تا از نظر روانی فشار زیادی به مردم وارد نشود و نانوایی‌ها باید دوگانه سوز شوند.

 

 

 

 

 

 

سعید یزدانی نیز در این جلسه با اشاره به بازدید از سه پروژه پرخطر بخش چمستان اظهارکرد: باید تصمیماتی گرفته شود تا بتوانیم بخشی از خطرات منطقه را کاهش دهیم.

 

 

 

معاون فرماندار نور با اشاره به سر دهنه جوربند که سال گذشته شرایط بسیار خطرناکی داشته و سبب ایجاد مشکل برای کشاورزان شد تأکید کرد: سرشاخه گیر چمستان و حجم باری که پشت آن جمع آوری شده شهر چمستان وخود پروژه را تهدید می‌کند و خطر برگشت آب نیز وجود دارد.

 

 

 

 

 

وی در پایان با توجه به سیل و خسارات به روستای مرزنده افزود: روستای مرزنده یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات این شهرستان است.

گفتنی است که با توجه به انفکاک دو اداره ره و شهر سازی از اداره راه و حمل و نقل جاده ای، در این جلسه مسعود رامی به عنوان اداره راه داری و حمل و نقل جاده ای و محمد صادقی به عنوان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نور معرفی شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو