زمان انتشار: ۵ دی ۱۳۹۵ -

آخرین وضعیت گزارش حادثه قطار سمنان/ معرفی مقصران آلودگی هوا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، آخرین وضعیت پرونده های حادثه قطار سمنان، آلودگی هوا و قرارداد گل شرق کیش را تشریح کرد.

به گزارش سرای نور؛ ناصر سراج درجمع خبرنگاران گفت:ملک ۲۴۰هکتاری با عنوان گل شرق در سال های قبل و طی قراردادی با افراد تبعه یک کشور خارجی و با این اختیار که هر چه توانستند دریا را خشک  و پیشروی کنند واگذار شد.

وی افزود: حتی نیروهای امنیتی و نظامی حق ورود به این ملک را نداشتند و قرار بود طی این قرارداد حدود ۲میلیارد یورو وارد کشور شود که متاسفانه بعد چند سال به غیر از اندکی پول چیزی وارد کشور نشد و این ملک به یک کشور خارجی واگذار شد. بعد از مدتی طرفین به قرارداد یک متمم هم اضافه کردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: بعد از شکایت ما بنا شد پرونده در Icc بررسی شود و دیوان عالی هم به موضوع پرونده وارد شد و حکم به ابطال قرارداد داد.

سراج گفت:  خوشبختانه،متمم قرارداد در دادگاه بدوی حکم ابطال گرفت و بعد از مدتی دادگاه تجدید نظر هم حکم دادگاه بدوی را تایید کرد و هم متمم و هم خود قرارداد ابطال شد و این ملک برگشت.

وی ادامه داد: افراد طرف قرارداد این پرونده یک فرد ایرانی با تبعیت خارجی است و خوشبختانه پرونده این افراد هم در دادگاه تهران در حال بررسی است اما هنوز حکمی برای آن صادر نشده است.

سراج در رابطه با پرونده آلودگی هوا گفت: تا امروز سه گزارش به روسای سه قوا فرستادم و اخیرا هم گزارشی تهیه کردیم تا سازمان هایی که در موضوع آلودگی هوا ذی ربط هستند به مراجع معرفی شدند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با پرونده سانحه قطار سمنان بیان داشت: گزارشی برای پرونده سانحه قطار تهیه و برای رئیس جمهور ارسال شد که رئیس جمهور در این رابطه دستور بسیار خوبی دادند که نتیجه نهایی در دادگاه اعلام می شود.

وی افزود: در این سانحه هم خطای انسانی و هم خطای atc دخیل بود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو