زمان انتشار: ۹ دی ۱۳۹۵ -

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نور:

حماسه مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در ۹ دی پاسخی به ۸ ماه فتنه انگیزی بود

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نور گفت: حماسه مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در 9 دی پاسخی است به 8 ماه فتنه انگیزی و اغتشاش در کشور بود.

به گزارش خبرنگار سرای نور، ناصر عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرای نور، با اشاره به حماسه ماندگار ۹ دی اظهار کرد: حماسه مردم غیور، بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در ۹ دی پاسخی است به ۸ ماه فتنه انگیزی و اغتشاش در کشور که ریشه آن به اعتراض به نتیجه انتخابات مبنی بر مطرح کردن تقلب و ایجاد شک و شبهه در جامعه بر می‌گردد.

وی گفت: فتنه ۸۸ در پی تمکین نکردن به قانون و بالاترین جایگاه نظام (مقام معظم رهبری) و برای تحمیل خواسته و اراده شخصی بر نظام اسلامی بود مبنی بر ابطال انتخابات توسط بعضی از نامزدهای ریاست جمهوری در سال ۸۸ به وجود آمد، متأسفانه عامل اصلی ماجرا کسی بود که خودش در حساس‌ترین شرایط در دهه ۶۰ به‌ویژ در هشت سال دفاع مقدس به‌عنوان رئیس دولت در نظام با ساز و کار انتخابات و تقلب ناپذیری آن آشنایی کامل داشت.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان نور علت تقلب ناپذیربودن در انتخابات را دخیل بودن مردم در اجرا و نظارت نام برد و افزود: همان بستری که برای ثبت نام، تأیید صلاحیت و تبلیغات و… در انتخابات آماده بود، همان بستر، آمادگی رسیدگی به شکایات پس از انتخابات را داشت، اما جای بسی تعجب است که فتنه گران از آن بستری که برای ورود به انتخابات بهره بردند و برای رسیدگی به شکایات آن را ذیصلاح نمی‌دانستند.

این مسئول یادآورشد: ماه‌ها قبل از برگزاری انتخابات بحث صیانت از آرای مردم مطرح شد و نظرسازی‌های هدفمند به جای نظر سنجی‌ها صورت گرفت و اینها جای بسی تأمل دارد که قبل از انتخابات زمزمه صیانت و تقلب، چرا و از طرف چه کسانی و با چه هدفی مطرح شد؟

عزتی با اشاره به بیان تقلب در انتخابات تصریح کرد: فتنه گران با طرح تقلب در انتخابات با احساسات مردم بازی کردند و با نظرسازی به جای نظرسنجی خواستند تا برای مردم شک و شبهه ایجاد کنند و با این دروغ مردم را به خیابان‌ها بکشانند که این امر، بسیار قبیح و خلاف قانون و مخل امنیت و آسایش مردم بوده و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را به نظام تحمیل نموده است.

وی با اشاره به این که صبر و خویشتن‌داری نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری سبب روشنگری و بصیرت مردم شد و در نهایت ماه‌ها طول کشید این مسئله به پایان برسد، اما پس از آن باردگر فتنه گران دست به حرکت زشت و بی‌شرمانه‌ای در روز عاشورای همان سال زدند، افزود: طراحان این سناریو به بهانه تقلب در انتخابات اصل نظام و انقلاب را هدف قرار دادند و در روز عاشورا آن را به اوج خود رساندند و مقدسات دین مبین اسلام و حرمت عاشورا را مورد هجمه قرار دادند.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: هشت ماه دفاع مقدس، روشنگری و بصیرت افزایی توسط شخص مقام معظم رهبری و برخی مسئولان نظام و ایجاد پرسش برای مردم نسبت به رفتار اغتشاش گران به‌ویژه در روز عاشورا سبب شد که مردم ۲ روز پس از آن در ۹ دی ۸۸ به صورت خودجوش و با جمعیت کم‌سابقه وارد میدان شدند، اما این بار نه به نفع هیچ نامزد انتخاباتی، بلکه با عکس‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و پرچم‌های عاشورای حسینی آمدند تا به دشمن بفهمانند که ما به نقشه شوم شما پی بردیم و طرح تقلب در انتخابات یک بهانه‌ای بیش نبود تا به وسیله آن به اساس نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و انقلاب خدشه وارد کنید. آری مردم در ۹ دی ۸۸ آمدند تا مشتی دندان‌شکن بر دهان کسانی بزنند که از داخل و خارج این سناریو را حمایت و هدایت می‌کردند.

این مسئول با انتقاد از کم رنگ کردن حماسه بزرگ ۹ دی یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند (۹ دی از روزهای ماندنی و ماندگار شد) اما در نفس این جمله به نوعی خواسته ایشان از مسئولان فرهنگی که ۹ دی باید ماندگار شود هم قابل برداشت است، اما نه تنها مسئولان در این امر تلاش نکردند بلکه به راحتی از کنار آن عبور می‌کنند.

 

 

وی تأکید کرد: یک سال قبل از انتخابات ۸۸ استکبار حهانی تقریبا پذیرفته بود باید با ایران اسلامی قدرتمند کنار بیاید اما یک سری ارتباطاتی انجام شد و همان کسانی که سال ۸۸ آمدند تا پیروز انتخابات باشند به دشمن وعده دادند و خواستار مذاکره پس از انتخابات شدند تا آنها به‌عنوان نمایندگان ایران در مذاکرات حضور داشته باشند.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسنور با اشاره به آثار منفی فتنه ۸۸ پس از انتخابات یادآورشد: یکی از آثار منفی این بود که رئیس جمهور ایران در مجامع بین المللی اقتدار ۴ سال نخست را نداشت زیرا فتنه ۸۸ سبب سستی پای رئیس قوه مجریه در ارتباط با کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهایی که ما از آنها به‌عنوان دشمنان اصلی یاد می‌کنیم، شد و دیگر اثر منفی این فتنه امیدوار شدن دشمن بود زیرا تا سال ۷۸ دشمن از امتیاز گرفتن از کشور ایران مأیوس شده بود، اما پس از انتخابات و فتنه ۸۸ دوباره امیدوار شد و به همین علت تحریم‌ها را تجدید و حتی تحریم‌های غیرانسانی مانند تحریم دارو و غذا را برای به زانو درآوردن ایران در دستور کار خود قرار داد.

این مسئول افزود: با زمزمه‌ی خالی بودن انبارها و ضعف قدرت دفاعی در برابر امریکا از طرف برخی مسئولان کشور، دشمن امیدوارتر شد و با تذکر و تأکید رهبری برای رعایت خط قرمزها در مذاکره توجه نشد و نه تنها خط قرمزها در مذاکرات دیده نشد بلکه فراتر از اختیارات وارد مذاکره شدیم. یادمان نرفته که ما فقط و فقط در بحث انرژی هسته‌ای می‌بایست مذاکره می‌کردیم، بدیهی است دشمن در این شرایط در مذاکره نه تنها امتیاز نمی‌دهد بلکه قطعنامه‌ای را می‌نویسد که قابل تفسیر به رأی باشد.

وی با اشاره به ۶ کشور در مقابل یک کشور در مذاکره و فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: (به گروه مذاکره کننده اعتماد دارم اما به دشمن اعتماد ندارم)، افزود: دشمنان با یک نقشه از پیش تعیین شده و حساب شده با گروه مذاکره کننده ایرانی وارد مذاکره شدند و آنها را فریب دادند.

مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تمدید تحریم‌های موسوم به داماتو خاطرنشان کرد: کسانی که تا چند ماه پیش هم به دشمن امید داشتند و دلسوزان نظام را که نتیجه برجام و مذاکره برای آن‌ها مبهم بود با تمسخر دلواپسان نام می‌بردند در نهایت نتیجه اعتماد آن‌ها بر دشمن این شد که اکنون همان دولتی که با آن مذاکره کردند به همه قید و بندها پشت پا زد و دوباره تحریم‌ها را تمدید کرد.

این مسئول گفت: مذاکره کنندگان با ایران در زمان مذاکره چند بار عهدشکنی کردند و در حالی که ما صدها مورد دشمنی از کودتای ۲۸مرداد تا هدف قراردادن هواپیمای مسافربری با موشک آمریکایی وتحریمهای ظالمانه را کنار گذاشتیم اما آمریکاییها از دادن روادید به نماینده پیشنهادی همین دولت(آقای حمید ابوطالبی) به بهانه حضور در جریان تسخیر سفارت آمریکا (بخوانید تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران) در سازمان ملل خودداری کردند و این جای شک و شبهه به دشمنان داشت که به تعهدات خود در مذاکره پای بند نخواهند بود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که حد ما در عقب نشینی در مقابل دشمن تا کجا می‌تواند باشد، یادآورشد: انرژی هسته‌ای، موشکها، حمایت از مقاومت، حقوق بشر و … همه بهانه‌ای بیش نیست و زمانی دشمن از ما راضی می‌شود که ماهیت انقلابی را از ما بگیرد و ایران را در درون مرزهایش محصور ومحاصره نماید در این صورت نه تنها قدرت برتر منطقه نخواهیم بود بلکه قابلیت دفاع در برابر کشورهای کوچک منطقه را نیز از دست خواهیم داد  بنابر این می‌طلبد در این برهه حساس ملت و دولت هشیارانه و با بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و سایر مسئولان دلسوز، نظام اسلامی را از خطرات ناشی از بدعهدی‌های استکبار جهانی حفاظت و حراست کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو