زمان انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ -

ایران تا ۵ سال آینده از ترکمنستان گاز وارد می‌کند

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای تفاهم نامه ادامه همکاری گازی با ترکمنستان، اعلام کرد: واردات گاز از این کشور همسایه تا پنج سال آینده ادامه می‌یابد.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا عراقی در تشریح اهداف سفر سه روزه هیات گازی ایران به عشق آباد، گفت: در این سفر سه روزه دیدار و گفتگوهایی با معاون رئیس جمهور، وزیر انرژی، وزیر امور خارجه و مدیر عامل شرکت ترکمن گاز ترکمنستان انجام شد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه نهایی کردن متن تفاهم نامه ارتقای همکاری‌های دو کشور درباره واردات گاز، سوآپ و تدوین استراتژی‌های همکاری شرکت گاز و ترکمن گاز مهمترین محورهای مذاکرات دوجانبه گازی در عشق آباد بوده است، تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد موارد مورد اختلاف گازی توسط کمیته‌های مشترک دو شرکت تا دو ماه آینده با برگزاری جلسات بررسی و نتیجه نهایی برای تصمیم گیری بررسی و در نهایت اعلام شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه قرارداد واردات گاز از ترکمنستان به ایران همچنان تا پنج سال آینده برقرار خواهد بود، اظهار داشت: هر دو کشور متعهد به اجرای کامل این قرارداد گازی هستند و در این مذاکرات برای ارتقای همکاری‌ها برای پس از پنج سال آینده هم گفتگو شد.

عراقی همچنین به موقعیت بسیار مناسب ایران برای سوآپ گاز ترکمنستان به دیگر کشورها اشاره کرد و افزود: ایران آمادگی خود را برای سوآپ گاز را به مقامات رسمی ترکمنستان اعلام کرد.

این مقام مسئول در پایان امضای این تفاهم نامه را براساس همکاری‌های دو جانبه دو کشور عنوان کرد و یادآور شد: این تفاهم نامه بین مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران و ترکمن گاز با حضور سفرای دو کشور تنظیم شده و پس از تأیید مقامات رسمی ترکمنستان قابلیت اجرایی خواهد داشت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو