زمان انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ -

ترکمنستان ارسال گاز به ایران را قطع کرد

شرکت ترکمن‌گاز به‌طور ناگهانی و خارج از توافقات به‌عمل‌آمده به‌صورت غیرمنطقی از صبح امروز اقدام به قطع گاز ارسالی به ایران کرده است.

به گزارش  سرای نور، شرکت ملی گاز ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد:
به آگاهی ملت شریف ایران می رساند براساس قراردادی که از بیست سال پیش میان شرکت ملی گاز ایران و شرکت ترکمن گاز منعقد شده است بخشی از گاز مصرفی مناطق شمالی با واردات از این کشور تأمین می شود.

اما در طول این مدت هر از گاهی رفتارهایی مغایر با اصول قرارداد از شرکت ترکمنی سر زده است که مهمترین آن قطع جریان گاز در اوج سرمای سال ۸۶ بود که متأسفانه منجر به پذیرش خواست نامعقول شرکت ترکمن گاز و ا فزایش ۹ برابری قیمت گاز شد.

در ۳ سال اخیر و با تلاشهای صورت گرفته خوشبختانه مبالغ مربوط به خرید گاز به طور کامل به شرکت ترکمن پرداخت شد و مذاکرات برای چگونگی بازپرداخت بدهی های گذشته با حفظ ادعاهای ایران مبنی بر خسارت کمی و کیفی نیز آغاز شد که در مذاکرات اخیر مورد توافق طرفین قرار گرفت.

اما شرکت ترکمن گاز بطور ناگهانی و خارج از توافق بعمل آمده به صورت غیر منطقی و در اقدامی مغایر با چهارچوب قرارداد بار دیگر با آغاز فصل سرما با این ادعا که باید مبلغ مورد مناقشه و اختلاف را به سرعت دریافت کند ، از صبح امروز اقدام به قطع گاز ارسالی به ایران کرده است. از آنجا که این رفتار شرکت ترکمن گاز خلاف قرارداد فی مابین دو شرکت می باشد، ما همچنان بر موضع به حق خود پافشاری نموده و ضمن درخواست از عموم مردم برای مصرف بهینه گاز، اعلام می داریم در سایه سخت کوشی پرسنل زحمتکش صنعت نفت در سه سال اخیر میزان تولید گاز به حدی افزایش یافته که دیگر نیازی به واردات نداشته و صرفاً با صرفه جویی در نیروگاهها و صنایع و بخش خانگی در فصل زمستان می توان آن را جبران نمود.

همچنین به آگاهی می رسانیم همکاران ما در صنعت نفت و شرکت گاز تمهیدات لازم را برای جلوگیری از بروز مشکل در شبکه گاز خانگی استانهای شمالی در دوره سرما در نظر گرفته اند و با یاری خداوند و همراهی مردم این دوره سرما نیز با حداقل مشکل سپری خواهد شد.

منبع: بلاغ

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو