زمان انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ -

سایه کودتا در عربستان

سیاست ایران برای حمایت از دولت سوریه تغییر نکرده است

عاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: در سیاست ایران نسبت به حمایت از دولت و حاکمیت سوریه، تغییری حاصل نشده است و مردم ایران حمایت خود را از ملت سوریه ادامه خواهند داد.

به گزارش سرای نور؛

شیخ احمد حسون» مفتی سوریه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار کرد.

مفتی سوریه گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی در جهت زنده کردن ارزش های اسلامی و وحدت مسلمانان گام های بلندی برداشته شده است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی و مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی در جهت حمایت از حقوق مسلمانان و مستضعفان جهان نامید.

حسون با تقدیر از اقدامات دیپلماتیک کشورمان در مجامع بین المللی تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران و شخص آقای ظریف وزیر امور خارجه بسیار مایه مباهات است. وی با تبریک دستاوردهای دیپلماتیک کشورمان در عرصه انرژی صلح آمیز هسته ای آن را دستاوردی برای تمامی مسلمانان و امت های مظلوم جهان نامید.

در این ملاقات حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با اشاره به خطرات تروریسم و افراط گرایی برای منطقه و جهان بر حمایت ایران از ملت های منطقه در برابر اشغالگران، تروریست‌های تکفیری تاکید کرد و افزود: امروز سوریه خط مقدم نبرد با تروریسم است و به رغم گذشت چهار سال از فعالیت گروههای افراطی تروریستی در سوریه، مردم این کشور در کنار دولت قانونی سوریه به مقاومت خود در برابر تروریست ها ادامه می دهند.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه افزود: در سیاست ایران نسبت به حمایت ازدولت، حاکمیت و تمامیت ارضی و احترام به اراده مردم هیچ تغییری حاصل نشده و مردم و دولت ایران به حمایت از ملت و دولت سوریه درمواجهه با گروههای تروریستی که دستشان بر خون مردم مظلوم سوریه آغشته شده است ادامه خواهد داد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو