زمان انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ -

ایران اجساد ۱۲سرباز عراقی را درشلمچه تحویل داد

نماینده صلیب سرخ در عراق، از تحویل شدن ۱۲جسد سربارازن عراقی توسط ایران به عراق در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ «هیفا سعد» ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه تبادل اجساد عراقی و شهدای ایرانی در مرز بین المللی شلمچه اظهار کرد: امروز بین دو کشور ایران و عراق، اجسادی تبادل شد که از سوی کشور عراق وزارت دفاع و در از سوی  ایران نیز کمیته جستجو مفقودین مسئولیت آن را بر عهده دارد.

وی افزود: امروز دولت عراق، ۹۸ پیکر که ۷۱ پیکر معلوم الهویت بودند را به دولت ایران تحویل داد و دولت ایران نیز ۱۲ جسد عراقی که چهار جسد معلوم الهویت بودند را به دولت عراق تحویل داد.

نماینده صلیب سرخ در عراق با بیان اینکه اجساد عراقی پس از شناسایی در ایران به دولت عراق تحویل داده شدند، افزود: این اجساد پس از تحویل گرفته شدن توسط عراق، در مرحله نخست به مرکز تحویل شهدا عراق تحویل می شوند.

وی افزود: این اجساد در ادامه به پزشک قانونی تحویل داده می شوند تا از اجساد مجهول الهویت نمونه گیری DNA انجام می شود و با خانواده های دارای فرد مفقود الاثر مطابقت داده خواهد شد.

سعد ادامه داد: اسامی پیکرهای معلوم الهویت عراقی نیز از طریق وزارت دفاع عراق و از طریق شبکه های ارتباط جمعی اعلام و در صورت شناسی تحویل خانواده ها می شود.

نماینده صلیب سرخ در عراق در ادامه با تاکید بر ادامه دار بودن عملیات تفحص و جستجو در خاک عراق، زمان بعدی تحویل و تبادل شهدا را نامشخص دانست.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو