زمان انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ -

سرقت تجهیزات برق در مازندران ۶۶ درصد کاهش یافت

مدیر حراست شرکت توزیع برق مازندران از کاهش ۶۶ درصدی میزان سرقت لوازم و تجهیزات برق مازندران خبر داد.

به گزارش سرای نور؛ اسماعیل نبوی بعدازظهر چهارشنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم در ساری گفت: سرقت تجهیزات شبکه‌های توزیع برق علاوه بر اینکه بار مالی زیادی برای دولت و مردم در پی دارد؛ امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

وی افزود: در سال ۹۴ تعداد ۹۱۵ فقره و در سال ۹۵ تعداد ۲۴۹ فقره سرقت در حوزه توزیع برق مازندران اتفاق افتاد که منجر به دستگیری ۱۳۰ نفر شده است.

مدیر حراست شرکت توزیع برق مازندران ایجاد خاموشی و قطع برق، مختل شدن خدمت‌رسانی دستگاه‌های خدماتی به مردم، ایجاد نارضایتی عمومی، اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی جامعه، ایجاد خسارات فراوان اقتصادی به شرکت برق و مردم ازجمله مشکلاتی دانست که براثر سرقت تجهیزات شبکه هایتوزیع برق به وجود می‌آید.

نبوی خاطرنشان کرد: سرقت یکی از جرائم مهم و شایع جوامع بشری است و پیشگیری از وقوع جرائم ازجمله سرقت، حسب قانون به عهده قوه قضاییه و نیروی انتظامی است و دیگر دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظف‌اند در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: در سال ۹۴ جمعاً” ۳۲ هزار کیلوگرم سیم مسی و ۴۳۲ کیلوگرم کابل و در سال ۹۵ تاکنون جمعاً” ۹ هزار و ۲۸ کیلوگرم سیم مسی به سرقت رفته است.

مدیر حراست شرکت توزیع برق مازندران در خصوص خسارات اقتصادی که براثر سرقت تجهیزات برق به شرکت برق و دولت وارد می‌شود قابل‌تأمل و نگران‌کننده خواند و یادآور شد: آمار سرقت‌ها در سال ۹۳ و ۹۴ بیانگر رشد بالای سرقت لوازم و تجهیزات برقی بوده که در سال ۹۳ بیش از ۴۴ هزار کیلوگرم و در سال ۹۴ بیش از ۳۲ هزار کیلوگرم سیم مسی به سرقت رفته و در سرقت کابل نیزسالهای ۹۳ و ۹۴ جمعاً” ۹۱۵ کیلوگرم انواع کابل و ۲۴۱۶ فقره سرقت صورت گرفته و منجر به دستگیری ۱۹ نفر شده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو