زمان انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ -

امام جمعه نور: اخم و لبخند دشمن برای ما ارزش وتأثیری ندارد.

حجت الاسلام امیری ارجمند گفت:ساختارما برلبخند غرب نیست واخم ولبخند حیله گرانه دشمن برای ما ارزش وتأثیری ندارد.

به گزارش خبرنگارسرای نور؛حجت الاسلام سیدمهدی امیری ارجمند با اشاره به موضوع توبه واستغفار بیان داشت:پیامبراسلام (ص) فرمودند: استغفا‌ر،طلب مغفرت وتوبه کنید.

وی گفت:غم ورنج مسلمانان سبب ناراحتی رسول الله (ص) می شدوامیدواریم مسلمانان جهان به گونه ای زندگی کنند که مایه رنجش رسول خدا(ص) را فراهم نکنند.

امام جمعه نورگفت:سه چیزدرانسان وجود نداشته باشدانسان به سرانجام ونتیجه خوبی نخواهد داشت:نخستین آن پارسایی و ورع است.وفرق تقوا وپارسایی با ورع در آن است که علاوه بر انجام اعمال واجب و پرهیز از حرام حتی در جایی که احساس تردید دارد وارد نمی شود و از آن کار پرهیز می کند.

دوم خلق و خوی خوب و با مردم مدارا کردن است آدمی که اهل مدارا نیست کارش به سرانجام نخواهد رسید و سعادتمند نمی شود.

خصوصیت سوم حلم و بردباری واستقامت است و انسان باید صبور باشد.

حجت الاسلام امیری ارجمند در نماز جمعه نور با اشاره به میزبانی و دعوت ایران از علمای جهان، آن را دلالت بر آمادگی کامل ما درایجاد وحدت بین مسلمانان، دانست و افزود :سه نکته دربیان ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع اندیشمندان و علمای شیعه و سنی جهان اسلام در هفته ی وحدت اشاره شد: نخستین نکته این است که پیشرفت و توسعه هر جامعه، منوط به وحدت آن است، که اگر بخواهیم مسلمانان عالم، پیشرفت و توسعه پیدا کنند نیاز به وحدت با هم داریم . وی با اشاره به بیان وحدت از سوی آمریکا گفت: نوع وحدت آمریکایی با نگاه ما متفاوت است زیرا، نگاه وحدت آمریکایی سلطه طلبی و زیاده خواهی است اما وحدت ما مسلمانان و ایران اسلامی بر اساس آموزه های قرآن است.

نکته دوم که مقام معظم رهبری در این جمع بیان فرمودند این بود که من از سیاستمداران اسلامی همانند عربستان و کشورهای همانند آن ها انتظاری ندارم ،اما انتظارمن از شما علمای راستین و روشنفکر اسلامی این است که اساس توجه قومی را پایه ریزی کنید و به جامعه جهانی انتقال دهید.

نکته ی سوم این است که باید کشورها اسلامی الگو باشند همانطور که ایران اسلامی الگوی کشورهای آفریقایی و آسیایی است. در توافق هسته ای و بحث سوریه ، عراق ، یمن و … اگر دنیای اسلام ببیند که ایران اسلامی نگاهش به بشاراسد تغییر کرده است و یا نگاه راهبردی که در عراق وسوریه دارد تغییر کرده است، دیگر ایران اسلامی برای آنها الگو نخواهد بود . آنها می خواهند ببینند که ایران چگونه با آمریکا رفتار می کند آیا از خون شهدا و منویات امام راحل (ره) می گذرد؟و

ی افزود: مقام معظم رهبری در جمع دانشمندان اسلامی فرمودند : از الگویت ما استفاده کنید و آن را در جامعه ی جهانی گسترش دهید.

قدرت نرمی که در ۳۷ سال دشمن دارد ما نیز در جهان کمتر از آن نیستیم و حضور داریم .امام جمعه نور تصریح کرد: از نزدیک ترین جای کشور تا دورترین کشور ها ی جهان عکس رهبر انقلاب و امام خمینی (ره) و منویات این دو عزیز در آنجا و جود دارد و این حاکی از آن است که دل و جان آزادی خواهان دنیا به سمت و سوی ایران اسلامی است وهمین شهداو جانبازان برای آنها الگو هستند.

حجت الاسلام امیری ارجمند افزود : ساختار ما بر لبخند و اخم غرب نیست و اخم و لبخند حیله گرانه دشمن برای ما ارزش و تأثیری ندارد، زیرا نگاه ما به اسلام است وبا دستور از دین اسلام در مقابل استکبار می ایستیم.

وی گفت: نکته ی دیگر در فرمایشات مقام معظم رهبری این بود : ای اندیشمندان اسلامی مواظب توطئه و نفوذ دشمنان در کشورهایتان باشید ما نیز نسبت به نفوذ دشمن در کشورمان بیدار هستیم و اگر شما بیدار نباشید دشمنان شما را اغفال می کنند و سال ها زحمات شما و بیداری که امروز در کشور های اسلامی شکل گرفته را از شما می گیرند، مواظب سوء استفاده دشمنان باشید.

حجت الاسلام امیری ارجمند در پایان گفت : خداوند به اندیشمندان و علمای راستین و مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق بیشتر عنایت بفرماید که سبب بیداری و آگاهی در جامعه و هم سبب توجه بیشترآنها به مردم شود و نسبت به دشمن آگاه باشند.

ما از پیروان و فرزندان امام حسین (ع) هستیم که ۷۲ تن در مقابل ۳۰ هزار نفر ایستادند. چه بسا یک جمعیت مخلص و مؤمن اندک، در مقابل جمعیت زیاد دنیا بایستند و پیروز شوند و ما امروز پیروز شدیم .. کشور های اسلامی نیز می توانند در مقابل دشمن آگاهانه و هوشیارانه ایستادگی کنند . امیدواریم زمانی برای ولایت مداری و ولایت فقیه اراده کنید ،البته نه ولایت فقها که امروز برخی آقایان، در رکن نظام آن را مطرح می کنند و با فکر و دست خود، رکن بودن خودشان را سلب می کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو