زمان انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ -

آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

قوه قضائیه قاطعانه علیه پرونده‌های فساد حکم دهد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: قوه محترم قضاییه که شدیدا مورد هجمه هستید، ان شاءالله به پرونده های فساد با سرعت بیشتر و دقت بیشتر رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کنید.

به گزارش سرای نور؛ آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ۱۷ دی سالروز توطئه استعماری کشف حجاب توسط رضاخان است. رضا خان دقیقا ماموریت مبارزه با دین را داشت.

آیت الله خاتمی افزود: ارباب آن روزش یعنی انگلیس، این پیر خرفت استعمار سه دستور بر رضا خان دیکته کرد؛ یکی مبارزه با حوزه های علمیه و روحانیت، یکی مبارزه با عزاداری سیدالشهدا و دیگری هم کشف حجاب.

وی با بیان اینکه خدا می داند در مدت کشف حجاب آنها چه جنایاتی مرتکب شدند، گفت: به زور چادر را از سر زن های مسلمان می کشیدند و آتش زده و یا قیچی می کردند. زن هایی که در این ایام از ترس بچه سقط کردند بسیار فراوانند. رضاخان سزای اعمال ننگینش را دید و گور خود را با دست خود کند. انگلیسی ها وقتی دیدند مدت مصرفش تمام شد او را بردند و سرانجام به زباله دانی تاریخ رفت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه در رابطه با دهه بصیرت تصریح کرد: حماسه ۹ دی و حماسه ۱۹ دی هر دو حماسه وحدت بود. هم مراسم ۹ دی و هم ۱۹ دی که آغاز انقلاب در دوره دوم است، الحمدالله امسال مراسم ۹ دی در سراسر کشور بسیار باشکوه شکل گرفت.

آیت الله خاتمی افزود: مقام معظم رهبری این حماسه را بسیار بزرگ داشتند و مسئولان محترم از این حماسه تجلیل کردند. این مراسم نماد وحدت ملت ما در پاسداری از انقلاب بزرگ شان است.

مراسم ۹ دی نماد وحدت ملت ما در پاسداری از انقلاب بزرگ شان است

وی ادامه داد: حماسه ۹ دی تکمیل کننده حماسه ۱۹ دی بود. وجوه شباهات فراوانی بین ۱۹ دی و ۹ دی وجود دارد؛ یکی اینکه حماسه ۱۹ دی جرقه اش را حمایت از ولایت زد. ۱۷ دی دربار مقاله ای سفارش داد با نام «احمد رشیدی مطلق» که اهانت کاملا بی ادبانه ای به امام شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: زمانی که این روزنامه منتشر شد حوزه علمیه قم درس ها را به علامت اعتراض تعطیل کرد و روز ۱۸ دی وقتی آمدیم دیدیم نوشته اند به علت اهانت به ساحت امام(ره) درس ها تعطیل است. راهپیمایی های آرام شروع شد و سرانجام در آخرین دیدار که طلاب به دیدار مرجع با بصیرت آیت الله عظمی نوری رفته بودند در بازگشت تیراندازی شد و این جنایت بذر انقلاب را در دوره دوم  آن نشاند.

آیت الله خاتمی دوره اول آن را ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ عنوان کرد و افزود: سرانجام گل پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به بار نشست. روح حماسه ۱۹ دی حمای از ولایت بود و عین آن در ۹ دی اتفاق افتاد. شما حماسه سازان ۹ دی در صحنه هستید و بسیاری از شماها در همین میدان انقلاب و سراسر کشور دو عکس فقط در دست داشتید؛ یکی عکس امام (ره) و دیگری عکس مقام معظم رهبری. همچنین یک شعار در کل کشور طنین افکن شد و آن اینکه «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده».

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حماسه ۱۹ دی را بصیرت شما آفرید، گفت: بصیرت شما حرف اول را زد. نسل اول انقلاب یادشان است. شریف امامی روی کار آمد و فریب کارانه گفت شرابخانه ها را بسته و با روحانیت ارتباط دارد اما مردم فهمیدند که دروغ می گوید.

وی افزود: دولت نظامی روی کار آوردند تا مردم را بترسانند اما شما نترسیدید و در صحنه ماندید. عین همین وقایع در هشت ماه فتنه اتفاق افتاد. فتنه گران فریب کاری نکردند؟ دم از حقوق مردم نزدند؟ انتخابات ۴۰ میلیونی یعنی این سرمایه عظیم را سوزاندند و اسم آن را حقوق مردم گذاشتند؛ این یعنی فریب کاری. در فتنه ۸۸ تقلب، رمز آشوب بود.

در فتنه ۸۸ تقلب، رمز آشوب بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه شما تهرانی ها به چشم دیدید که در هشت ماه چه کردند، افزود: آنچنان که ۱۹ دی بصیرت حرف اول را زد در حماسه ۹ دی نیز بصیرت شما مردم حرف اول را زد.

آیت الله خاتمی ادامه داد:  در حماسه ۱۹ دی وقتی شما وارد شدید که دنیای استکبار از شاه حمایت می کرد؛ در فتنه سال ۸۸ هم آمریکا و رسانه های آن تمام قد به حمایت از فتنه گران آمدند. اوباما حتی اسم یکی از فتنه گران را با صراحت برد. انگلیس این روباه پیر امکانات رسانه ای خود را دربست در اختیار آنها قرار داد.

وی تصریح کرد: شیمون پرز گفت فتنه گران سربازان ما هستند. منافقین، رقاص و رقاصه های فراری همه به صحنه های حمایت از فتنه گران آمدند. آنچنان که در حماسه ۹ دی مقابل دنیای استکبار ایستادید، بصیرت شما اینجا هم شما را در مقابل دنیای فتنه گری پیچیده به صحنه آورد و افتخار آفریدید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: شباهت دیگری ۱۹ دی و ۹ دی این است که به فضل خدا انقلاب بزرگ ۱۹ دی شما باشکوه و همان عظمت به راه خود ادامه می دهد.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه امام (ره) فرمود انقلاب مان را به جهان صادر می کنیم، اظهار داشت: در آغاز سی و هشتمین سالگرد انقلاب مان به امام عزیز می گوییم برخیز و ببین پیام انقلاب تان به جهان صادر شد. اول انقلاب این درخت تنومند امروز، ساقه نازکی بود.

با تخریب وحدت شکل نمی گیرد

وی خاطرنشان کرد: امروز به فضل خدا انقلاب شجره طیبه تنومندی است و حتی تندبادها هم نمی تواند کمترین آسیب به آن برساند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: امام (ره) و مقام معظم رهبری فرموده اند که وحدت لازم داریم. وحدت با پنج چیز به دست می آید نه با شعار؛ اولین نکته وحدت در هدف و تثبیت نظام اسلامی است. دوم وحدت در محور وحدت که ولایت فقیه است؛ باید باور داشته باشیم که حرف اول و آخر را ایشان باید بزند.

آیت الله خاتمی سومین مولفه را وجود ادبیات تکریم برشمرد و گفت: ادبیات ما باید ادبیات احترام باشد. با تخریب وحدت شکل نمی گیرد. چهارمین مولفه تحمل و سعه صدر است؛ به خصوص مسئولان و آنهایی که تریبون در دست دارند.

وی پنجمین مولفه را پرهیز از تهمت، دروغ و امثال آن برشمرد و گفت: ما بصیرت لازم داریم. از الان و تا انتخابات دوازدهم که در اردیبهشت یا خرداد برگزار می شود دشمن روی چند نکته تاکید کرده است، یکی در ایجاد اختلاف و دو قطبی کردن جامعه؛ تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضاییه؛ سوم اینکه فضای مجازی را آکنده از دروغ، تهمت و افترا می کنند و به همه می گویم که حواس تان جمع باشد.

دشمن روی تخریب نهادهای قانونی نظام به ویژه قوه قضاییه تاکید کرده است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه به مسئولان محترم می گویم حواستان جمع باشد، افزود: تمام دلسوزان انقلاب اتفاق دارند که دعوای رسانه ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست؛ خروجی آن می دانید چه شده است؟ خروجی اش این است که در تحلیل هایشان می گویند از این دعواها معلوم می شود که فساد در ایران سیستماتیک شده است.

آیت الله خاتمی با طرح این سوال که این طعنه به مصلحت است؟ افزود: به مصلحت نیست. امام (ره) و مقام معظم رهبری از مایوس کردن مردم بسیار بدشان می آمد و حق داشتند. قرآن و پیغمبر هم این قصه را به مصلحت نمی دانند.

وی خطاب به صاحبان رسانه اعم از مکتوب، شنیداری، گفتاری، دیجیتال و نظایر آن گفت: اگر می خواهید دین تان را به انقلاب ادا کنید، در امید بدمید. خدمت گزاران، به مردم خدمت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: قوه محترم قضاییه که شدیدا مورد هجمه هستید، ان شاءالله به پرونده های فساد با سرعت بیشتر و دقت بیشتر رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کنید. برایتان  مطرح نباشد که در این دولت است یا دولت قبل و یا دولت های قبل تر. مردم از شما عدالت می خواهند و این مطالبه جدی مردم است.

دعوای رسانه ای مسئولان به مصلحت انقلاب نیست

آیت الله خاتمی در ادامه افزود: آینده انقلاب آینده بسیار روشنی است و این وعده قران است. باورهای دینی مان را تحکیم کرده و ولایت مداری مان را ادامه دهیم. همیشه در صحنه باشیم و ان شاءالله آینده روشن از آن شماست.

وی افزود: نمازگزاران و خوبان، انقلاب اسلامی امانت شهیدان است، شهیدانی که همچنان پیکر پاک آنها نه میهمان که میزبان ماست. طوری عمل کنید که شهدا دعایمان کنند. در صحنه بمانیم و حمایت کنیم، شهدا دعایمان می کنند. رفتاری نداشته باشیم که شهدا از ما برنجند که رنجیدن آنها عواقب وخیمی دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات خارجی گفت: در خطبه قبل بشارت پیروزی در حلب را گفتم و هم اکنون از بشارت پیروزی ارتش عراق و الحشد الشعبی در موصل در آینده نزدیک به شما خوبان خبر خواهم داد. امیدوارم به زودی این خبر را بشنویم که شر داعشی های جنایتکار از سر عراق کوتاه شده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو