زمان انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ -

با انتشار خبر درگذشت؛

واکنش مقامات بین المللی به رحلت آیت الله هاشمی/تسلیت امارات وکویت

شخصیت های مختلف عربی و اسلامی با صدور پیام هایی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

به گزارش سرای نور،شخصیت های مختلف عربی و اسلامی با صدور پیام هایی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

«فواد معصوم» رئیس جمهور عراق روز یکشنبه ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را به «حسن روحانی» همتای ایرانی خود تسلیت گفت.

ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای اعلام کرد که «فواد معصوم» پیام تسلیتی را برای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ارسال و درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز شامگاه یکشنبه رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس جمهوری اسبق ایران را تسلیت گفت.

به گزارش آناتولی، «چاوش اوغلو» در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با نهایت تاسف خبر درگذشت آقای رفسنجانی را دریافت کردیم. از خداوند برای ایشان طلب رحمت و به مردم ایران و خانواده اش تسلیت می گوییم.

شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات نیز با ارسال پیامی به رئیس جمهوری ایران رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نائب رئیس دولت امارات و حاکم دبی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی از دیگر مقامات اماراتی بودند که با ارسال پیام مشابه به دکتر حسن روحانی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

علامه «عفیف النابلسی» از علمای لبنان نیز در همین راستا پیامی را برای آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ارسال کرد. وی در این پیام آورده است: با تمام تسلیم و خشوع در مقابل اراده الهی، خبر رحلت شیخ هاشمی رفسنجانی یکی از ارکان انقلاب اسلامی ایران را که تلاش هایش تاثیر زیادی در پیروزی انقلاب مبارک (ایران) و پیشرفت ، ثبات و درخشش آن داشت دریافت کردیم.

وی همچنین افزود: شیخ هاشمی سربازی وفادار از سربازان اسلام بود که عمر شریف خود را در حالی گذراند که با قدرت برای حضور انقلاب در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی تلاش می کرد.

شیخ النابلسی ادامه داد: ما در لبنان این مرد بزرگ را با فداکاری در حمایت از رزمندگان مقاومت و خدمت به مستضعفان شناختیم. درگذشت شیخ رفسنجانی ضایعه ای بزرگ برای علم و جهاد، وحدت و نیز آرمان فلسطین بود که حمایت از آن برای وی جزو مبانی ملی، اسلامی و انسانی بشمار می رفت.

امیر کویت نیز با ارسال پیامی به دکتر حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران رحلت آیت الله رفسنجانی را تسلیت گفت. شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در این پیام درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفته است.

در همین حال شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح ولیعهد کویت نیز با ارسال پیامی مشابه به دکتر روحانی این ضایعه دردناک را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، «شیخ جابر مبارک الحمد الصباح» نخست وزیر کویت نیز پیام مشابهی را برای رئیس جمهوری ایران ارسال کرده است.

نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق و دبیرکل حزب دعوت اسلامی نیز درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت. المالکی در پیام تسلیتی به حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به ایشان تسلیت گفت.

لازم به ذکراست که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و انقلاب و رهبری پس از عمری مجاهدت، دعوت حق را لبیک و دارفانی را وداع گفت.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که عصر روز یکشنبه به علت عارضه‌ قلبی در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده بود، در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو