زمان انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ -

کمیسیون مشترک برجام مسائل مختلف اجرای برجام را بررسی می‌ کند

دیپلمات ارشد روسیه در اظهاراتی گفت که نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ در نشست فردای کمیسیون مشترک برجام در وین، مسائل مختلف اجرای توافق هسته ای را بررسی می‌ کنند.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از تاس، «ولادیمیر ورونکوف» (Vladimir Voronkov) نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین اتریش در اظهاراتی اعلام کرد که نمایندگان ایران و گروه ۱+۵۵ در نشست امروز خود در وین، مسائل مختلف پیرامون اجرای توافق هسته‌ ای (موسوم به برجام) را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در این باره گفت: نمایندگان ایران و کشورهای گروه ۱+۵ قرار است در دیدار فردای خود در وین راه های ممکن درخصوص اجرای توافق هسته ای سال گذشته موسوم به «برجام» را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

نماینده روسیه در این نشست تأکید کرد: قرار است ضمن بررسی مسائل جاری پیرامون اجرای این توافق، نتایج حاصله نیز مورد جمع بندی قرار گیرد.

«ولادیمیر ورونکوف» در ادامه با تأکید بر تمدید تحریم های واشنگتن علیه تهران در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی، تصریح کرد: آمریکا و ایران مذاکرات خود را درباره این مسأله ادامه داده چرا که این موضوع نگرانی هائی را درباره روابط دوجانبه ایجاد کرده است. روسیه برجام را به عنوان یک سند اصلی برای حفظ ثبات در ابعاد جهانی آن درنظر گرفته می اندیشید که تحریم ها تأثیری بر اجرای توافق هسته ای ندارد.

وی تأکید کرد: به نظر ما طرف آمریکائی عمیقاً نحوه اجرای توافق هسته ای را مورد واکاوی خود قرار می دهد. به عقیده ما که البته تنها ایده ما نیز به شمار نمی آید، توافق مذکور به نحو مؤثری اجرائی می شود.

لازم به ذکر است، نشست «کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم ها» به عنوان یکی از کارگروه های کمیسیون مشترک برجام، امروز در وین با حضور هیئت کارشناسی کشورمان برگزار می شود.

گفتنی است فردا نیز نشست «کمیسیون مشترک برجام» در سطح معاونین وزرای خارجه ایران و ۱+۵ در وین برگزار خواهد شد. سید عباس عراقچی معاون بین الملل وزیر خارجه نمایندگی کشورمان را در این نشست برعهده دارد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو