زمان انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ -

افخم در واکنش به همتای آمریکایی:آمریکا سیاست تروریست پروری را متوقف کند/لزوم حل سیاسی بحران سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا برای پیگیری راه حل های سیاسی در سوریه باید رویکرد نظامی و حمایت از سیاست تروریست پروری را متوقف کند.

به گزارش سرای نور؛

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: جدیت و قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم کاملا روشن است و ایران برای ایفای نقش در منطقه بر اساس مسئولیتهای خود و منافع منطقه عمل می کند و اجازه نمی دهد کسی برای ایران تعیین تکلیف کند.

افخم اظهار نظر سخنگوی وزارت خارجه امریکا مبنی بر لزوم ایفای نقش مفید و کمک کننده  از سوی ایران برای حل بحران سوریه و توقف حمایت از هم پیمانانش  را کاملا مردود  خواند و گفت: اینگونه اظهارات تکراری خلاف واقعیت های جاری بوده و فرافکنی ریشه های مشکلات منطقه است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: مشکلات جدی و واقعی بحران سوریه ناشی از مداخله نظامی و سیاست های دوگانه آمریکا و متحدان آن کشور و استفاده ابزاری از گروه های تروریستی است و آمریکا برای پیگیری راه حل های سیاسی در سوریه باید رویکرد نظامی و حمایت از سیاست تروریست پروری را متوقف کند.

افخم اضافه کرد: ایران قربانی تروریسم بوده و در مبارزه با این پدیده ضد انسانی بهای زیادی پرداخت کرده است، در حالیکه  جالب است امریکا با همراهی کشورهای مختلف همچون عربستان و دیگران که القاعده و طالبان و جبهه النصره و داعش و سایر گروههای تروریستی را ایجاد کرده اند و بالاترین میزان حمایت از تروریسم را نیز در پرونده خود دارند، جبهه ضد تروریسم تشکیل داده  و در کنار آن حمایت های مالی و تدارکاتی امریکا و هم پیمانان منطقه ای اش  از گروه های تروریستی نیز ادامه دارد، اقداماتی چون دسته بندی کردن تروریست ها و تغییر نام و ابداع عناوین جدید برای  تروریست ها و صرف هزینه و آموزش نظامی آنها و تحرکات مخربی از این دست امروز منطقه ما را با مشکلات عدیده و شرایط بغرنج و بحرانی مواجه کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: توقف این رویکرد خطرناک و پایان دادن به رفتارهای ابهام آمیز و فرصت طلبانه  یکی از گامهای لازم و جدی برای کمک به حل بحران سوریه است.

افخم خاطر نشان ساخت: سیاست اصولی ما در خصوص بحران سوریه این بوده است که این بحران فقط راه حل سیاسی دارد و جمهوری اسلامی ایران نیز از ظرفیت های خود برای دستیابی به یک راه حل متوازن و پایدار متکی بر آرای واقعی مردم سوریه استفاده می کند.  منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ آبان, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو