زمان انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ -

به گزارش سرای نو ر؛

اقدام عربستان ناشی از جهل بود/آل سعوددیکته دشمن را پیاده می کند

جمعی از علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان ضمن محکومیت اعدام شیخ نمر یادآور شدند: جهل، اسلام را به مخاطره انداخته و باید در برابر این توطئه ها هوشیار بود.

 

به گزارش سرای نو ر؛اعدام شیخ نمر توسط آل سعود موجی از اعتراض‌های مردمی را در میان طوایف و مذاهب مختلف استان سیستان و بلوچستان به راه انداخت و موجب موضع گیری بسیاری از علمای اهل تشیع و تسنن شد.

علمای شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با شنیدن خبر اعدام شیخ نمر این روحانی مجاهد مسلمان عربستانی توسط آل سعود ضمن محکومت این جنایت، آن را جهل کامل آل سعود دانستند که وحدت جهان اسلام را به خطر می‌اندازد.

 

راه‌حل اختلاف‌ها در کشتار نیست

امام‌جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در این‌باره اظهار داشت: اعدام یک عالم و شخصیت بزرگ که جمع کثیری از مردم آن را باور دارند تأسف‌آور است و جامعه اهل سنت ایران در پی این اتفاق متأثر است.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی تأکید کرد: به‌رغم تلاش و پيگيری انجام‌شده از سوی چهره‌های تقريبی جهان اسلام، متأسفانه دولت سعودی به نگرانی علما در اين خصوص توجه نكرد و اقدام به اعدام شيخ نمر كه از علمای مطرح بودند، نمود.

وی افزود: اکنون جهان اسلام در شرايط فعلی اوضاع خوبی ندارد و تنها قدرت‌های جهانی و استکبار گران هستند كه به منافع خود در جهان اسلام دست‌یافته‌اند و باید در این زمینه هوشیار بود.

آل سعود در پی اجرای سیاست های دشمنان اسلام است

مشاور سابق رئیس‌جمهوری در امور اهل سنت کشور نیز  اظهار داشت: بدانید هیچ خون بی‌گناهی پایمال نخواهد شد و خون این شهید آزاده نیز برای آل سعود عواقب سو خواهد داشت.

مولوی عبدالحمید: اکنون جهان اسلام اوضاع خوبی ندارد و تنها قدرت های جهانی و استکبارگران هستند که به منافع خود در جهان اسلام دست یافته اند و باید در این زمینه هوشیار بود. مولوی اسحاق مدنی گفت: آل سعود در حال تکمیل متن دیکته شده دشمنان اسلام در منطقه است که اعدام اخیر شیخ نمر گواهی بر این ادعا است که این حکومت در راستای خاص آن دشمنان حرکت می‌کند.

وی تأکید کرد: رخ دادن چنین اتفاقی به‌خوبی در راستای پیش برد اهداف شوم دشمنان در راستای ایجاد نفاق، برادرکشی و دشمن‌تراشی در منطقه خواهد بود و باید در این زمینه آگاه بود.

عضو شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: هنوز در حال گذر از هفته وحدت بودیم که این اتفاق رخ داد که ضد تقریب مذاهب است.

به گفته مولوی مدنی افراد نادان در اسلام كه فكر می‌كنند حق، در جنگ كردن و اختلاف كردن و تك‌روی و احترام نگذاشتن به عقاید یكدیگر است زمینه را برای تفرقه و نفاق فراهم می‌کند.

وی افزود: این نادانان فكر می‌كنند اگر بخواهند مذهب خودشان را تبیین كنند و رشد بدهند، راهش این است كه مذاهب دیگر را بكوبند و رد كنند! اگر بخواهند خودشان در دنیا بمانند، باید دیگران را از بین ببرند.

مشاور سابق رئیس‌جمهوری در امور اهل سنت کشور یادآور شد: اندیشه تقریب وابسته است به اندیشه خود مسلمانان و اسلام، هرچه تقریب را تقویت كنیم، آینده جهان اسلام موفق‌تر به نظر می‌رسد؛ هرچه دنبال تفرقه باشیم، امكان ندارد كه آینده خوبی داشته باشیم؛ یعنی دین‌گریزی بیشتر می‌شود.

تجاوز به حقوق انسان‌ها و مسلمانان حرام است

امام‌جمعه اهل سنت گشت شهرستان سراوان نیز گفت: دشمنان اسلام، این نیروی‌های اجیرشده استکبار و صهیونیزم با کشتار مسلمانان اخوت امت اسلامی را نشانه رفته‌اند.

مولوی عبدالصمد ساداتی  اظهار داشت: اکنون‌که در ماه ربیع ماه دوستی و برابری هستیم می‌بینیم که دشمنان وحدت امت اسلامی جان مسلمانان بی‌گناه را می‌گیرند که این امر از سوی هر دین و مذهب و انسان آزاده‌ای محکوم است.

امام‌جمعه اهل سنت گشت سراوان تأکید کرد: کشتار انسان‌های بی‌گناه از سوی هر دین و آئینی محکوم است و نباید گذاشت که این‌گونه جنایت علیه بشریت صورت بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت وحدت گفت: اگر کشورهای مسلمان و مسلمانان باهم متحد شوند دیگر هیچ قدرتی در پی مقابله با اسلام نیست اما افسوس که آنان در پی تفرقه هستند و از این تفرقه توطئه‌های شوم خود را پیش می‌برند.

مولوی ساداتی گفت: هر انسان وظیفه دارد که امربه‌معروف و نهی از منکر داشته باشد، نمی‌شود در برابر این توطئه‌ها ساکت بود.

اعدام شیخ نمر تیر خلاصی به دولت عربستان است

امام‌جمعه زابل نیز گفت: رژیم آل سعود باید بداند که اعدام شیخ نمر سبب افزایش تفرقه میان امت می‌شود؛ این دسته از اقدامات سبب می‌شود که مذاهب مختلف روبه‌روی هم قرارگرفته، چنددستگی افزایش پیداکرده و  وحدت امت که بسیار مورد تأکید است، تهدید می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا بیان کرد: این جنایت به‌خوبی توطئه‌های دشمنان را در منطقه نشان می‌دهد که به نام دین و اسلام برادرکشی را به راه انداختند.

وی افزود: بدانید با این اعدام نه‌تنها بیداری اسلامی خاموش نمی‌شود بلکه قول می‌دهم خون این مظلومان ملت‌های مسلمان را بیدارتر می‌کند.

امام‌جمعه زابل بیان کرد: امام خمینی(ره) در شهادت دکتر بهشتی این جمله را فرمودند که با کشتن ما، مردم بیدارتر می‌شوند، این شهادت‌ها خون‌هایی هستند که در انقلاب‌ها جاری می‌شوند و شیخ‌ نمرهایی سربلند می‌سازند که نمونه‌های آن را دیگر بلاد اسلامی خواهیم دید.

وی با اشاره به سکوت سازمان‌های بین‌المللی در مقابل جنایات آل سعود بیان کرد: سازمان‌های بین‌المللی در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد که هزاران نفر بدون هیچ بهانه‌ای کشته می‌شوند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو