زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ -

دستاوردهای چشمگیر در شرق موصل/عملیات موفق هوایی ضد داعش

عملیات آزاد سازی نینوا در حالی ادامه دارد که امروز نیروهای عراقی چندین منطقه و ساختمان دولتی را در موصل از لوث داعش آزاد کردند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از النهرین، عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به آزاد سازی مرکز تکنولوژی و دانشکده تکنولوژی و بخش هایی دیگر از دانشگاه موصل و اهتزاز پرچم عراق بر بالای آنها شدند و خسارات و تلفات زیادی به داعش وارد کردند.

وی افزود: نیروها در حال پیشروی و پاکسازی هستند.

نیروهای عراقی در ادامه نبرد در موصل موفق به آزاد سازی  بخش هایی از مناطق الحدباء و المدراء در موصل شدند.

منابع عراقی از پیشروی برق آسای نیروهای عراقی در شرق موصل و گلوله باران سنگین مواضع داعش از سوی نیروهای مبارزه با تروریسم خبر می دهند.

منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای مبارزه با تروریسم محله های النصر و الفیصلیه در موصل را از لوث داعش آزاد کردند و ضربات مهلکی به تکفیری ها وارد کردند.

این منابع از پیشروی نیروهای عراقی به سوی محله های باب شمس، کراج الشمال، الارامل، منطقه سوق النبی یونس در محور شرقی موصل خبر می دهند.

در همین حال سرتیپ ذنون السبعاوی از فرماندهان عراقی از اقدام داعش در سوزندان همه مراکز دولتی در آخرین مناطق در شرق موصل قبل از اینکه به دست نیروهای عراقی بیافتد خبر داد و افزود: دو بانک و سه مرکز بهداشتی و برخی مراکز دولتی دیگر از سوی داعشی ها در کرانه چپ موصل به آتش کشیده شده است.

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اطلاعات با هماهنگی نیروی هوایی عراق موفق به انهدام مقر موسوم به کمیته مرکزی داعش در نینوا و هلاکت تعدادی از سرکرده های بارز داعش شد.

در این بیانیه آمده است: در میان کشته شدگان ابوعباس القریشی مسئول کمیته در نینوا و الرقه و مشاور ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و مسئول فرماندهی عملیات تروریستها در نینوا به چشم می خورد.

وزارت دفاع عراق همچنین از هلاکت تایس بیل مونتی ملقب به ابوعمر هلندی مسئول خارجی های داعش و آنچه انغماسیون موصل خوانده می شود و هلاکت فیصل المعیوف ملقب به بفیصل الهلاویش محافظ ابوعمر هلندی در محله المهندسین نینوا خبر داد.

منابع عراقی از اعزام نیروهای کمکی به شرق موصل برای وسعت بخشیدن به جنگ ضد داعش خبر دادند و اعلام کردند: نبرد خیابانی و سنگین در شرق موصل در جریان است.

این منابع از تانکهای آبرامز در محور شرقی موصل در جنگ ضد داعش خبر دادند.

به گفته منابع عراقی، داعش به هواپیماهای پرنده حامل مواد منفجره برای مقابله با پیشروی های نیروهای عراقی روی آورده است.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق با صدور بیانیه ای اخبار مربوط به آزاد سازی کامل کرانه چپ موصل از لوث داعش را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است: برخی رسانه ها اخباری به نقل از منابع نظامی و غیرنظامی درباره آزاد سازی کامل شرق موصل مخابره کرده اند که این اخبار و مواضع صحت ندارد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق بیان کرد: عملیات نظامی برای آزاد سازی بقیه مناطق ادامه دارد و امروز موضع درست و اسامی مناطقی در شرق موصل که هنوز داعش در آن حضور دارد، اعلام خواهد شد.

در این بیانیه به رسانه ها درباره هر گونه اقدام و موضع گیری نادرست که افکار عمومی را تحت الشعاع قرار دهد ، هشدار داده شده است.

این در حالی است که عبدالرحیم الشمری نماینده استان نینوا گفته بود: نیروهای عراقی موفق به آزاد سازی کامل شرق موصل از لوث داعش شده اند. نیروها در حال پاکسازی نیروهای باقیمانده در محله العربی هستند.

وی افزود: داعشی ها دچار فروپاشی شده اند.

عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به تسلط بر پل دوم(پل آزادی) در مرکز موصل شدند.

وی افزود: این نیروها پرچم عراق را بالای این پل به اهتزاز درآوردند و تلفات و خسارات سنگینی به دشمن وارد کردند.

یارالله بیان کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق صبح امروز موفق به آزاد سازی محله الصدریه در شرق موصل از لوث داعش شدند.

وی به آزاد سازی ساختمان استانداری نینوا و شورای جدید استان و فرمانداری موصل و اداره کشاورزی و برنامه ریزی عمرانی اشاره کرد و افزود: پرچم عراق بر بالای ساختمان های آزاد شده به اهتزاز درآمده است.

فرمانده عملیات نینوا می آییم اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم صبح امروز به دانشگاه موصل حمله کرده و بر تعدادی از ساختمان های آن در کرانه چپ مسلط شده اند.

وی بیان کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم موفق به تسلط بر مجمع الکفاءات در ورودی دانشگاه موصل در کرانه چپ و اهتزاز پرچم عراق بر فراز آن شده اند. نیروها به عملیات برای تحقق اهداف خود ادامه می دهند.

در همین حال نبرد سنگینی میان داعش و نیروهای عراقی در دانشگاه موصل در جریان است.

منابع عراقی از آزاد سازی ساختمان موسسه تکنولوژی دانشکده موصل و اهتزاز پرچم این کشور بر بالای آن خبر دادند.

این در حالی است که منابع وابسته به ستاد جنگ عراق از تخریب همه پل های احداث شده بر روی پل دجله که شرق موصل را به غرب آن متصل می کند از سوی داعش خبر دادند و اعلام کردند: پس از پیشروی نیروهای ما و آزاد کردن بسیاری از محله های شرق موصل و پیشروی به سوی غرب شهر، داعشی ها همه پل ها را تخریب کرده اند تا مانع از حرکت نیروهای عراقی به سوی کرانه راست دجله شوند.

این منابع بیان کردند: نیروها به عملیات برای آزاد سازی نینوا از لوث داعش ادامه می دهند.

این منابع به انهدام پل ها از سوی تکفیری ها به منظور سد کردن پیشروی نیروهای عراقی به غرب موصل خبر دادند.

منابع عراقی از آزاد سازی مثلث جنوبی کرانه چپ موصل از سوی نیروهای عراقی و نیز آزاد سازی روستاهای الحجف، الحیایه و التل الجنوبی در غرب موصل  از سوی نیروهای حشد شعبی خبر دادند.

در شرق موصل نیز نیروهای عراقی محله های السلام و الساهرون را آزاد کرده اند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو