زمان انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ -

رضایی در سخنرانی پیش از خطبه ها:

نظرات آقای هاشمی متفاوت بود اما درعمل به فرامین رهبری التزام داشت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،با بیان اینکه آقای هاشمی اعتقاد داشت دولت و مجلس باید با رهبری هماهنگ باشند، گفت: برخی نظرات آقای هاشمی متفاوت بود اما در عمل ایشان ملتزم به فرامین رهبری بودند.

به گزارش سرای نور؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه امام راحل هم در فلسفه و هم در اصلاح دنیا، نوآوری انجام دادند و دین را وارد سیاست کردند، گفت: تا پیش از آن غربی ها و شرقی ها به گونه ای به انسان نگاه می کردند که ما نیز در ایران قبل از انقلاب از همان آبشخور فکری بهره می بردیم که بر اساس آن تفکر، دین باید از سیاست کنار گذاشته می شد.

وی افزود: امام(ره) با رویکرد غربی ها و سوسیالیست ها به مسئله آزادی و عدالت مخالف بودند و می گفتند آزادی و عدالت وجود دارد ولی به خدا و توحید وصل است، انسان می تواند حکومت کند ولی این برای خواست خداست و لذا نیاز به قانون، مسیر و حکم مشخصی دارد و اگر دین وارد سیاست و اقتصاد نشود بشر رها می شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضرت امام(ره) دین را وارد سیاست کردند و نهایتا جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کردند که یک پایه آن ولایت فقیه بود و پایه دیگر مردمسالاری دینی. این اقدام امام راحل سرمایه داری و کمونیست را در معرض مواجهه فکری و ایدئولوژیک با ما قرار داد. امام(ره) اطاعت را امر گسترده ای در تمام امور زندگی مطرح کردند و لذا امروز هم اطاعت از رهبری و ارزش های انقلابی که از تفکر و اعتقاد ما به قرآن و اسلام نشأت دارد نوعی اطاعت از خداوند و سنت رسول خدا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در آن ایام یاران امام (ره) نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب داشتند، اظهار داشت: اگر نبودند یاران امام که پیام های ایشان را به جامعه منتقل کنند و فلسفه و تفکر جدید امام(ره) را برای مردم تبیین کنند آنگونه که امام(ره) مد نظر داشتند این انقلاب صورت نمی گرفت بنابراین امام(ره) با یاران خود و همراهی ملت بزرگوار بود که توانست این قیام بزرگ را به سرانجام برسانند.

رضایی تصریح کرد: امام(ره) در نامه به گورباچف ضمن اینکه کمونیزم را تمام شده دانستند، نصایحی هم به آن فرد کردند مبنی بر اینکه پس از کمونیزم شما به سمت غرب و سرمایه داری هم نروید و جالب اینجا است که گورباچف ۱۰ سال بعد از این اتفاق می گوید:« مخاطب پیام آیت الله خمینی همه تاریخ بود و شخصی که این پیام را نوشته دلسوز و نگران برای همه جهان است و مایل است که من پیام انقلاب اسلامی را بشنوم.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مقام معظم رهبری هم پس از امام راحل راه ایشان را ادامه دادند و این بر خلاف روال معمولی است که رهبران دوم انقلاب ها مسیر را عوض می کنند، غربی ها فکر می کردند که این اتفاق برای انقلاب اسلامی هم خواهد افتاد اما دیدند که یک انسان قوی و با اراده در حال دفاع از انقلاب است و مسیر امام(ره) را با همان قدرت در حال پیش بردن است.

وی افزود: پس از امام راحل، راه ادامه پیدا کرد اما با سختی های فراوانی مواجه شدیم، دیدیم که سیطره انقلاب از مرزها عبور کرد و تجلی آن را در سوریه، عراق و لبنان امروز شاهد هستیم و همه بر این اعتقاد هستند که ایران لنگرگاه منطقه و باعث صلح و ثبات منطقه شده است. لذا نه تنها راه امام(ره) متوقف نشد بلکه پیام های انقلاب اسلامی ما به خارج از مرزها صادر شد.

رضایی با بیان اینکه زمانی که تروریست ها به ۵۰ کیلومتری مرز ایران رسیدند عده ای فکر می کردند که به زودی آنها وارد ایران می شوند و کار نظام جمهوری اسلامی ایران تمام خواهد شد، افزود: آمریکایی ها، صهیونیست ها و برخی از دولت های مرتجع منطقه برای این مسئله میلیاردها دلار هزینه کردند و عده ای ۵ یا ۶ سال پیش بر این باور بودند که تروریست ها کار ایران اسلامی را تمام خواهند کرد اما امروز خود آنها وحشت از تروریست ها دارند که به کشورشان سرازیر نشوند چرا که روز به روز مواضع خود را در عراق و سوریه از دست می دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سالهای اولیه بحران و فتنه سوریه، طرف مقابل، ایران را به مذاکرات راه نمی داد اما پس از یکی دو سال متوجه شدند که این طور نمی شود و باید ایران هم حضور داشته باشد، لذا دیدیم که پس از آزادسازی حلب، ایران، روسیه و ترکیه در نشست سه جانبه مسکو برای آینده سوریه بدون حضور آمریکا و عربستان تصمیم گیری کردند.

وی تصریح کرد: آقای هاشمی همواره به عنوان مشاور رهبر معظم انقلاب محسوب می شدند و ما در مدت ۲۰ سالی که در مجمع تشخیص در کنار ایشان بودیم در رابطه با تمام مسائل کشور از جمله اقتصاد، فرهنگ، انرژی و سیاست داخلی و خارجی سیاست گذاری کردیم و همه آنها را تقدیم رهبری کردیم و امروز آن برنامه ها و سیاست گذاری ها در اختیار دولت، مجلس و قوه قضائیه است.

رضایی با اشاره به اینکه یکشنبه هفته جاری که در جلسه مجمع خدمت آقای هاشمی بودیم و موضوعیت جلسه بحث کمبود انرژی و صرفه جویی در برق بود، افزود: آقای هاشمی گفتند زمانی که من رئیس جمهور بودم هر هفته خدمت آقا می رفتم و مسائل را با ایشان هماهنگ می کردم و رهبری هم با تمام قدرت از من حمایت می کردند لذا امروز هم باید دولت و مجلس مسائل را با رهبری هماهنگ کنند تا کارهای بزرگی انجام بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب، الگوهای متفاوتی از ولایت پذیری داریم که همه در یک نقطه مشترک هستند و آن التزام عملی به راه  امام(ره) است ولی در برخی مسائل اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی گفت: کسانی همچون آیت الله هاشمی، آیت الله خزعلی، حاج احمدآقا و آیت الله مهدوی کنی اینها الگوهایی هستند که در راه امام بودند اما همه آنها یکنواخت برخورد نمی کردند اما همگی التزام عملی و اطاعت از فرامین رهبری را پیشه خود داشتند.

رضایی با بیان اینکه امروز سه نماد اطاعت از دین خدا داریم، ادامه داد: اولین نماد ارزش های الهی است که شامل توحید، عدالت، آزادی، استقلال و استکبارستیزی می شود و دومین نماد اطاعت قوانین است که شامل احکام الهی، قانون اساسی و قوانین مجلس می شود که اطاعت از اینها هم اطاعت از دین خداست و در آخر فرامین رهبر انقلاب که اطاعت کنندگان از این فرامین هم از دین خدا اطاعت می کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نباید یک عده بگویند که چون آیت الله هاشمی برخی اظهارنظراتی را مطرح کرده بودند آنها می خواهند کارهایی را انجام دهند چرا که اگر ایشان می خواستند خودشان آن نظرات را عملیات می کردند اما حقیقت این است که برخی نظرات آقای هاشمی متفاوت بود اما در عمل ایشان ملتزم به فرامین رهبری بودند.

وی با بیان اینکه ما باید گفتار نظری را از صاحب نظرجدا کنیم، گفت: ما وظیفه داریم با نظر مخالف انقلاب برخورد کنیم نه با آن فردی که آن نظر را مطرح کرده یعنی تا زمانی که آن فرد در مسیر درست است نباید به آن هجمه ای وارد شود.

رضایی افزود: ما در مجمع طی این سالها که در خدمت آقای هاشمی بودیم ایشان به خوبی کلیه جلسات را با تسلط بر مباحث کنترل و مدیریت می کردند، در مجمع همه نوع سلیقه و تفکری اعم از اصلاح طلب و اصولگرا وجود دارد و موضوعاتی که در آن مجموعه مطرح می شود بحث های کارشناسی می شود و نهایتا تقدیم رهبری می گردد تا ایشان تصمیم گیری کنند و نظر آقای هاشمی این بود که باید این سیاست ها در دولت، مجلس و سایر ارکان نظام اجرایی و عملیاتی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: در اقتصاد هم باید سیاست های مد نظر رهبری که همان اقتصاد مقاومتی است پیاده شود و شاید این عروج آسمانی آیت الله هاشمی باعث شود که اقتصاد مقاومتی در کشور بیشتر مورد توجه و اجرا قرار بگیرد و اگر این طور شود شما خواهید دید که دیگر فقیر و گرسنه ای در کشور نخواهد بود. چرا که رهبری ساعات زیادی را صرف این مسئله کردند ولی عده ای در داخل و خارج از کشور اجازه پیاده شدن اقتصاد مقاومتی را نمی دهند.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو