زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ -

جاده‌ای درتسخیر نفت‌کش‌ها/مرگ در«اسلام‌آباد – پلدختر» پرسه می‌زند

بر اساس اعلام کارشناسان پلیس‌راه لرستان ۳۰ درصد تصادفات استان مربوط به محور اسلام‌آباد - پلدختر است، جاده‌ای که با تنها هفت متر عرض صحنه واژگونی نفتکش ها و تصادفات دلخراش است.

به گزارش سرای نور؛ روزانه شاهد عبور شش هزار وسیله نقلیه از محور اسلام‌آباد – پلدختر هستیم، بخشی از این میزان تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین ازجمله نفت‌کش‌های عراقی است.

علاوه بر وقوع تصادفات دل‌خراش در این محور همواره شاهد آلودگی‌های زیست‌محیطی خاک، آب رودخانه و … درپی واژگونی نفت‌کش‌های عراقی در این منطقه هستیم و همه این عوامل ضرورت تعریض این محور مواصلاتی که تنها هفت متر عرض دارد را روشن می‌کند.

تعریض جاده باید تسریع یابد

مصطفی ملکی معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به میزان تردد روزانه در محور اسلام‌آباد – پلدختر اظهار داشت: روزانه شاهد تردد شش هزار وسیله نقلیه در این محور هستیم.

وی بیان داشت: ۵۰ درصد این میزان تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این محور ظرفیت این میزان حجم تردد وسایل نقلیه را ندارد گفت: اقداماتی در حوزه ایمن‌سازی این محور در دستور کار قرارگرفته است.

ملکی بابیان اینکه بااین‌وجود کار اساسی واصلی، توسعه و چهار خطه کردن این محور است، عنوان کرد: این اقدام باید در اسرع وقت صورت گیرد.

معضلی به نام آلودگی نفتی

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط‌زیست لرستان نیز در این رابطه در سخنانی با اشاره به واژگونی کامیون‌های عراقی حامل مواد نفتی در محور اسلام‌آباد – پلدختر اظهار داشت: متأسفانه با  ورود مواد نفتی، هیدروکربنی و شیمیایی شاهد آلودگی زیست‌محیطی در این منطقه هستیم.

وی بابیان اینکه ورود این مواد نفتی موجب آلودگی شدید خاک و همچنین از بین رفتن آبزیان در رودخانه منطقه شده است، عنوان کرد: همچنین با واژگونی این کامیون‌های نفتی شاهد مسمومیت‌های ناشی از مصرف آب کشاورزی آلوده نفتی توسط کشاورزان هستیم.

کمبود اعتبار بهانه همیشگی مسئولان

مریدی معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان نیز در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای بازسازی این محور مواصلاتی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته حدود ۱۶ کیلومتر از محور اسلام آباد – پلدختر را به‌صورت چهار خطه اجرایی کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه مناقصه این پروژه نیز در دستور کار قرارگرفته اما با توجه به اعتبارات که محدود بوده مناقصات نیز به‌صورت محدود است، عنوان کرد: هرسال حدود چهارتا پنج کیلومتر از این محور در قالب مناقصه اجرایی می‌شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان بابیان اینکه ۸۶ کیلومتر از این محور برای چهار خطه شدن باقی‌مانده است، تصریح کرد: اعتبار موردنیاز برای اجرای این بخش از پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

امید استاندار به نامه وزیر راه!

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در رابطه وضعیت محور اسلام‌آباد – پلدختر اظهار داشت: یکی از دستور کارهای جلسه وزیر راه و شهرسازی با نمایندگان بررسی این محور بود.

وی بابیان اینکه در این راستا نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی نوشته‌ایم، گفت: وزیر دستوراتی در این رابطه دادند که امیدواریم به نتیجه برسد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو