زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ -

دستاوردهای بزرگی بعد از برجام داشتیم/ ۳۵۰تن اورانیوم ذخیره می شود

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه ۲۶دی مصادف با گذشت یک سال از برجام است، تصریح کرد: طرف مقابل بدعهدی‌های فراوانی کرد اما خبر خوش اینکه دراین مدت دستاوردهای بزرگی داشته ایم.

به گزارش سرای نور؛ علی‌اکبر صالحی بعدازظهر شنبه در مراسم سالگرد شهادت شهدای هسته‌ای در سایت غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز با اشاره به عظمت شهادت اظهار داشت: ما با انقلاب خود به دنیا فهماندیم که دور از زیر بار سلطه و ظلم استکبار رفتن نیز می‌توان زندگی کرد و شاید گناه ما در دیدگاه مستکبران همین است که این همه ظلم در حق کشور ما روا می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که دنیای نوین در قعر تاریکی و جهالت فرو رفته بود، ندای الله‌اکبر این مردم در گوش جهان نوای تازه‌ای از استقلال، سرافرازی و سربلندی برافراشت، افزود: مطابق آموزه‌های الهی سرنوشت هیچ قومی دچار تحول نمی‌شود مگر اینکه خود اراده کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ملت ایران در راه آرمان‌های بلند این انقلاب شهدای بسیاری تقدیم کرد و هیچ‌گاه در برابر کارشکنی‌ها و ستم دشمنان از اهداف خود عقب ننشست و امروز با وجود تمامی مشکلات، تحریم‌ها و فشارها در جهان، روز به روز عزیزتر و سرافرازتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جنگ هشت ساله در واقع نبرد جهانی بر علیه کشور ایران بود که در میان دنیای شرق و غرب تنها مانده بود، بیان داشت: ما در انقلاب و در دوران دفاع مقدس و پس از آن در راه حفظ آرمان‌های دینی و انقلابی تنها بودیم به نوعی که مستکبران یقین داشتند این چنین ظلمی را در حق هر کشوری عملی کنند آن را برای همیشه در پیش پای خود به زمین خواهند زد و این در حالی است که در واقعیت خداوند حامی و پشتیبان ملت ما بود.

دستاوردهای انقلاب حاصل خون‌های پاک تمام شهدای راه انقلاب از جمله شهدای هسته‌ای است

صالحی دستاوردهای نهال پرثمره انقلاب را حاصل خون‌های پاک و توکل خالصانه و ناب تمام شهدای راه انقلاب از جمله شهدای هسته‌ای توصیف کرد و گفت: با دو نفر از شهدای بزرگ هسته‌ای  یعنی شهید علی محمدی و شهریاری از نزدیک آشنا بودم و با شهید احمدی روشن نیز آشنایی سازمانی پیدا کردم.

وی با بیان اینکه هرکدام از این شهدا تلاش بسیار در راه افتخارات هسته‌ای ایران داشته‌اند، بیان داشت: شهید احمدی روشن گام‌های بلندی را برای کارآمدی سایت هسته‌ای نطنز برداشت که این سایت امروز نماد افتخار و قدرت و عزت کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه درخشش نام نطنز در جهان که نمادی از قدرت، استقامت و اقتدار این کشور است به یمن وجود شهدای هسته‌ای است، ابراز داشت: طرف مقابل قدرت پنهان ما را که ریشه در اقتدار دینی دارد به خوبی دریافته است و می‌خواهد کاری کند که ما تنها در لفظ مسلمان باشیم و از دستیابی به گوهر ناب یک مسلمان واقعی انقلابی باز بمانیم.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند تا چه زمان از دشمن سخن می‌گویید. سوال ما این است که گناه شهدای هسته‌ای ما چه بود که این چنین ناجوانمردانه خون پاکشان بر زمین ریخته شد و فرزندان نونهال و خانواده‌های آنها داغدار شدند.

صالحی تصریح کرد: دل ملت ما از خصومت و ناجوانمردی‌های دشمنان جریحه‌دار است پس چگونه انتظار دارید که با این شرایط با دشمن از در لطف و سپاس برآییم.

وی اضافه کرد: ملت ما از خصم و ناجوانمردی دشمنان برآشفته و ازدروغ‌گویی و زیرپاگذاشتن تعهدات آنها زخم خورده است پس حق دارد هیچ‌گاه به چنین دشمنی اعتماد نکند و وی را تا همیشه خصم خود برشمرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: پس از مشاهده فیلم یتیم خانه ایران، چهار ستون بدنم لرزید چراکه افرادی که بدون ذره‌ای وجدان درد و یا رعایت حقوق بشر و کوچک‌ترین اصول جوانمردی در حق ملت ما چنین روا کرده‌اند به یقین هیچ‌گاه دوست ما نخواهند بود.

ملت ایران برای دفاع از حقوق خود در جهان باید قوی شود

وی با اذعان بر اینکه تنها راهکار ملت ایران این است که برای دفاع از حقوق خود در همه عرصه‌ها قوی و تأثیرگذار شود، گفت: صنعت هسته‌ای از مهم‌ترین نمادهای این اقتدار است، صنعتی که گرچه برای کشور ما هزینه زیادی داشت اما ایران را به یک کشور تأثیرگذار در عرصه بین‌المللی تبدیل کرد و همین امر صدای دشمنان را درآورده است.

وی با اشاره به اینکه آینده ایران بسیار روشن و تابناک است، بیان داشت: ما باید تنها و تنها ایمان خود را حفظ کنیم و در راه حفظ ایمان خود از جهاد فروگذار نباشیم و با اتکاء بر توان داخلی در تمامی عرصه‌های مختلف به ویژه از نظر علمی قوی شویم تا بر اقتدار کشور خود بیفزاییم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: وی فردی دلسوز برای این انقلاب بودند و همواره بر دو محور مهم خداترسی و استفاده بهینه از فرصت‌های زندگی برای خدمت به هم‌نوع سفارش می‌کردند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حق بزرگی به گردن این انقلاب دارد، ابراز داشت: وی در اواسط جنگ این مسئله را مطرح می‌کردند که چگونه فعالیت هسته‌ای را آغاز کنیم و پس از جنگ و در دوران ریاست جمهوری نیز نسبت به تحول در این صنعت فعالیت کردند.

رهبر انقلاب نسبت به مسائل هسته‌ای نظر ویژه دارند

وی با بیان اینکه البته پشتوانه اصلی حمایت از انرژی هسته‌ای رهبر معظم انقلاب هستند، تاکید کرد: ایشان نسبت به مسائل هسته‌ای نظر خاص و ویژه‌ای دارند و ما هر جا به مشکل برمی‌خوریم ایشان به کمک ما می‌آیند.

صالحی با اشاره به اینکه ۲۶ دی ماه مصادف با گذشت یک سال از عملی شدن برجام است، تصریح کرد: طرف مقابل بدعهدی‌های فراوانی کرده است اما خبر خوش اینکه ما در طول این مدت دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در  طول این یک سال ۲۲۰ تن کیک زرد وارد کشور کرده‌ایم و ۱۳۰ تن کیک زرد دیگر به این مجموعه اضافه می‌شود، ابراز داشت: بدین ترتیب در آینده‌ای نزدیک حدود ۳۵۰ تن به ذخایر اورانیوم ما اضافه خواهد شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۵ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو