زمان انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ -

۳۴ درصد تلفن های همگانی از کار افتاده اند

شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: بیشترین تلفن همگانی در استان تهران و البرز و کمترین آن در استان ایلام قرار دارد. ۳۴ درصد از تلفن های همگانی فاقد درآمد رها شده اند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از شرکت مخابرات ایران، طبق نتایج آماری تحقیقات صورت گرفته تا آذرماه سال ۹۵، از ۱۲۰ هزار دستگاه تلفن همگانی در سطح کشور، ۴۱ هزار دستگاه تلفن همگانی (۳۴۴ درصد) فاقد کارکرد هستند.

تعداد تلفن های همگانی در سال ۸۸ معادل ۱۷۶ هزار دستگاه بود و بنابراین به صورت میانگین، درآمد این بخش نسبت به ۷ سال پیش روند کاهشی داشته است.

بیشترین تلفن همگانی در استان تهران و البرز و کمترین آن در استان ایلام قرار دارد. این درحالی است که ۳۴ درصد از تلفن های همگانی فاقد درآمد رها شده و باید از شبکه تلفن همگانی جمع آوری شوند.

در همین حال از مجموع کارت های تلفن مصرفی (ماهانه) در کل کشور، استان تهران، آذربایجان شرقی و فارس در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

میزان مصرف جهانی کارت تلفن همگانی در سال ۲۰۱۱ میلادی (سال ۱۳۹۰) معادل ۲۲۰ میلیون کارت اعلام شده است و با بررسی های انجام شده، میزان مصرف سالانه کارت تلفن همگانی در ۱۰ بازار اول جهان، از جایگاه اول تا سوم کشورهای مکزیک، ایران و ترکیه حکایت دارد.

مخابرات اعلام کرد: تا دهه ۸۰ ، توسعه شبکه تلفن همگانی از مهمترین برنامه های شرکت مخابرات بود، اما بعدها با توجه به توصیه اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU ) و همچنین افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت و تلفن همراه و ارائه سرویس های ارزش افزوده در سطح وسیع، شاهد کاهش تلفن همگانی در کشور از سال ۸۹ هستیم.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۵ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو