زمان انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ -

ظریف در دیدار«دی میستورا»:

اجازه نمی‌دهیم تنش‌آفرينی سعودی‌ها برحل بحران سوریه تاثیر بگذارد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آنچه در صحنه تحولات منطقه‌ای می‌بینیم رویکرد تشنج‌آفرین عربستان است و عربستان سعودی با اقدامات تشدیدآمیز خود درصدد تاثیرگذاری منفی بر بحران سوریه است.

 

به گزارش سرای نور؛محمد جواد ظریف در رایزنی با نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه با  تشریح آخرین تحولات جمهوری اسلامی ایران و عربستان اظهار داشت: آنچه در صحنه تحولات منطقه ای می بینیم رویکرد تشنج آفرین عربستان است و عربستان سعودی با اقدامات تشدید آمیز خود درصدد تاثیرگذاری منفی بر بحران سوریه است. آنها با حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا و مجروح کردن کارمند سفارت رویکردهای منفی خود را پنهان می سازند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران در قبال ضرورت حفاظت از سفارت خانه ها مسئولانه عمل می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حل بحران سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران ها همواره مسئولانه و سازنده عمل کرده است.

وی افزود: ما اجازه نخواهیم داد تا رویکردهای تنش آفرینی سعودی، تاثیر منفی برای حل بحران سوریه بگذارد و مشکلات مردم سوریه و یمن و اروپا که از طریق مهاجرت مردم مظلوم سوریه درآنجا فزونی یافته تشدید شود.

«دی میستورا» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل  گزارشی از آخرین تلاشهای خود برای تحقق و اجرای نتایج نشست وین و تعیین لیست معارضین برای مذاکرات با دولت سوریه ارائه کرد.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل با تشریح مکانیزم ها و نتایج توافقات اولیه اظهار داشت: برای نیل به رسیدن لیست های واحد از بین گروههای مختلف معارضین با توجه به تنوع طیفهای اجتماعی و سیاسی در عرصه سیاسی، قومی، مذهبی، جامعه مدنی، استانها تلاشهای متعددی در دستور کار می باشد و نقش ایران را در حل بحران سوریه ما همواره سازنده ارزیابی می کنیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو