زمان انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ -

شهردار رشت استیضاح می شود

طرح استیضاح شهردار رشت در شورای این شهر وصول شد و بدین ترتیب یکشنبه آینده، محمدعلی ثابت قدم با حضور در صحن شورای رشت از سوی اعضا استیضاح می شود.

به گزارش سرای نور؛ در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، طرح استیضاح شهردار رشت که به امضای شش عضو رسیده بود، از سوی رئیس شورا اعلام وصول شد.

در جلسه گذشته شورای شهر رشت که شهردار برای پاسخگویی به سه سوال اعضا حضور یافت، پس از ارائه توضیحات محمدعلی ثابت قدم درباره سه سوال مطرح شده، هشت عضو شورا اعلام کردند که از توضیحات شهردار قانع نشده اند.

ثابت قدم در جلسه گذشته نسبت به تعویق در پرداخت حقوق و کسورات بیمه ای کارکنان به ویژه پاکبانان، نگهبانان و رانندگان ناوگان اتوبوسرانی، همچنین درباره کیفیت اجرای آسفالت در خیابان های شهر و جمع آوری کیوسک های عابربانک متعلق به بانک شهر توضیحاتی به اعضا ارائه کرد. اما پس از بحث و اظهار نظرات اعضا، هشت عضو شورا به قانع نشدن از پاسخ های شهردار رای دادند.

طرح استیضاح شهردار رشت، برای دومین بار است که طی امسال از سوی شورای این شهر مطرح می شود.

در مرداد ماه امسال نیز یک سوم اعضای شورای شهر رشت پس از اینکه توضیحات شهردار به شش سوال را قانع کننده ندانستند، ثابت قدم را برای موضوعات مطروحه مورد استیضاح قرار دادند اما در نهایت شورا رای به ادامه کار شهردار داد و اعضا اعلام کردند که با اعطای فرصت چندماهه به شهردار خواستار ارتقای مدیریت شهری هستند.

در صورتی که در جلسه آینده شورا، پس از توضیحات شهردار، ۱۰ عضو شورا از توضحیات قانع نشوند، طبق قانون، شهردار برکنار می شود.

 علاوه بر طرح وصول استیضاح شهردار رشت در جلسه شورا، اعضا به لایحه کمک مالی یک میلیاردتومانی به باشگاه سپیدرود رشت رای مثبت دادند. اگرچه از تابستان امسال موضوع خرید و تملک سپیدرود از سوی شهرداری رشت بارها در شورای این شهر مطرح شد اما در نهایت بنا بر اظهارات امروز اعضای شورا، خرید این تیم از سوی شهرداری منتفی است.

کمک مالی یک میلیاردتومانی شهرداری رشت به تیم سپیدرود

به دنبال ارسال لایحه خریدتیم سپیدرود از سوی شهرداری به شورا، کارگروهی از تعدادی از اعضای شورا از جمله رئیس کمیسیون فرهنگی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و همینطور عضو حقوقدان شورای شهر به همراه مدیران شهرداری رشت تشکیل شد تا جوانب مختلف خرید این تیم از سوی شهرداری رشت مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا درباره بررسی موارد مختلف تملک این تیم از سوی شهرداری با اشاره به اینکه هم اکنون علاوه بر شهرداری، چند خریدار دیگر برای خرید تیم ابراز تمایل کرده اند گفت: عملا با حضور خریداران فوق و با بررسی جوانب مختلف تملک شهرداری بر تیم سپیدرود، لایحه خرید این تیم منتفی است.

رضا موسوی روزان افزود: شروطی برای خریدار گذاشته شده است و خبرها حاکی از آن است که با کمک شورا و شهرداری به این تیم، سپیدرود می تواند به حیات قدرتمند خود در فوتبال کشور ادامه دهد لذا اعطای کمک به این تیم می تواند بهترین کمک برای فعالیت سپیدرود باشد.

با وجود این توضیحات، عضو دیگر شورا با اشاره به لوایحی که از سوی شهرداری برای تملک تیم به شورا ارسال شده بود گفت: سپیدرود بخشی از هویت شهر رشت است اما با اعطای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شهرداری توانایی تملک بر تیم را دارد.

رضا رسولی تصریح کرد: اگر اعطای کمک یک میلیارد تومانی به تیم سپیدرود در توان شهرداری است پس مطمئنا توانایی مالی برای اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز در شهرداری وجود دارد که می تواند تملک این تیم را به شهرداری دهد.

در مقابل عضو دیگری از شورا با اعلام موافقت برای اعطای کمک مالی به تیم سپیدرود به وضعیت مالی شهرداری اشاره و بیان کرد: شهرداری که توانایی پرداخت حقوق پرسنل خود را ندارد مطمئنا توانایی تیمداری را نیز نخواهد داشت.

محمود باقری خطیبانی افزود: باید به خریداری که خرید تیم را تقبل کرده کمک کرد تا شاهد ادامه پیشرفت این تیم باشیم.

عضو دیگر شورا نسبت به اعطای کمک مالی ابراز مخالفت کرد و گفت: بارها مطرح شده که پس از اعطای کمک ۸۵۰ میلیون تومانی که طی یک ماه اخیر به این تیم تعلق گرفته، خرید تیم از سوی شهرداری صورت گیرد.

محمدحسین واثق کارگرنیا تصریح کرد: پس از اعطای در مجموع یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کمک مالی به سپیدرود در نهایت هیچ تضمینی برای آینده سپیدرود نخواهد بود زیرا عملا تملکی از سوی شهرداری صورت نمی گیرد و خریدار مربوطه به خواسته های خود خواهد رسید.

وی افزود: با هزینه کردن این مبالغ، تیم در دست بخش خصوصی خواهد بود و عملا شهرداری هیچ اختیاری با وجود اعطای کمک یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومانی به این تیم نخواهد داشت.

در نهایت با وجود این سخنان، اکثریت اعضا با اعطای کمک مالی یک میلیارد تومانی به این تیم موافقت کردند.

شهردار به دغدغه های استاندار احترام بگذارد

همچنین، عضو دیگر شورا در نطق پیش از دستور خود در این جلسه، شهردار را به احترام به دغدغه های استاندار برای پرداخت در حقوق معوقه پاکبانان و نگهبانان فراخواند و گفت: استاندار از لحاظ قانونی، ناظر بر عملکرد مدیریت شهری است و دغدغه های اعلام شده وی قابل احترام است.

مجید رجبی ویسرودی افزود: انتشار بیانیه و نامه از سوی شهردار و پاسخگویی به دغدغه های استاندار کار پسندیده ای نیست.

منبع:مهر

کلیدواژه ها: ,,,, ,
زمان انتشار: ۲۶ دی, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو