زمان انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ -

رکود، بیکاری و حقوق های نجومی از معضلات کشور است

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: رکود بی سابقه، بیکاری، مشکلات اقتصادی، حقوق های نجومی و گرفتاری های سیستم بانکی از معضلات کشور است.

به گزارش سرای نور؛  مرضیه وحید دستجردی، سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با رسانه ها ضمن تسلیت فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: امیدواریم که رحلت واسعه شامل حال ایشان شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه مهمترین مسئله حال حاضر انقلاب اسلامی چیست و مهترین ویژگی کاندید جبهه چه باید باشد، اظهارداشت: امروز معضلاتی را در نظام اجرایی کشور داریم که قابل چشم پوشی نیست.

وحیددستجردی ادامه داد: رکود بی سابقه، بیکاری، مشکلات اقتصادی، حقوق های نجومی و گرفتاری های سیستم بانکی از معضلات کشور است.

وی افزود: برنامه ما این است که در وهله نخست وحدت ایجاد کرده تا این وحدت بین نیروهای انقلابی حفظ شود و دوم اینکه کاندیدایی داشته باشیم که این وحدت را حفظ کند.

دستجردی گفت: ۷ بهمن با حضور دوهزار نفر مجمع عمومی جبهه برگزار می شود که از سراسر استان‌ها در آن حضور خواهند داشت؛ بهمن، اسفند و اردیبهشت مجمع عمومی را برگزار خواهیم کرد. البته در بین این مجامع هزاران جلسه خواهیم داشت. در استان‌ها نیز چند روز پیش مجامع استانی داشتیم که مهمانان آن ۳۰۰ نفر از هر استان بود.

وی تصریح کرد: جلسات کمیته‌های مختلف از جمله بانوان و ورزشکاران نیز در اواخر هفته و هفته‌های آتی برگزار خواهد شد.

دستجردی اظهار داشت: جبهه مردمی دست هر گروهی را که در جهت گفتمان مردمسالاری حرکت کند، می‌فشارد؛ مذاکرات مختلفی در این باره صورت گرفته و ادامه دارد.

وی افزود: این جبهه با حضور تشکل‌هایی که حامی انقلاب هستند، شکل گرفته و ممکن است در این میان برخی سوء‌تفاهمات وجود داشته باشد، اما تلاش می‌کنیم برای وحدت آنها را جلب کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: نظر جبهه، «نه» قاطع به وضع اجرایی موجود در کشور است. آنچه را که در سیستم اجرایی کشور می‌بینیم در شأن ملت نمی‌بینیم. بنابراین برای اصلاح این وضع تلاش می‌کنیم. این تلاش به معنای آری یا نه گفتن به کسی نیست بلکه به معنای آری گفتن به اصلاح وضع موجود است. ما در جهت وحدت معتقدان به مرامنامه جبهه تلاش می‌کنیم. همه نظرات پیشنهادی و نقدها برای ما قابل پذیرش است.

وی افزود: ما به یک کاندیدا خواهیم رسید که از پایین به بالای جبهه معرفی خواهد شد، به طوری که تا به امروز شاهد چنین دموکراسی در کشور نبودیم.

دستجردی درباره انتخابات شورای شهر گفت: با توجه به اینکه چمران عضو هیأت مؤسس جبهه مردمی است، برنامه‌هایی داریم که البته این برنامه‌ها در حاشیه برنامه اصلی جبهه در انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: برنامه‌های جبهه دوگانه است؛ ایجاد وحدت و پیگیری مطالبات مردم. البته برنامه کوتاه مدت جبهه نیز انتخابات پیش‌رو است.

وی با اشاره به برنامه جبهه در خصوص مسائل زنان گفت: همه‌ فکر ما این است که جبهه مردمی، جبهه‌ای ماندگار برای پیگیری مطالبات مردم باشد. از این به بعد بیانیه‌هایی را خواهیم داد تا حضور گسترده‌تر جبهه مشهود باشد.

دستجردی درباره اینکه کدام یک از جریانات اصولگرایان محوریت این جبهه را نپذیرفتند، افزود: همه کسانی که معتقدند مشکلات کشور باید حل شود به حامیان این جبهه پیوسته‌اند که افراد تأثیرگذار در این جمع هستند. با جبهه پایداری درحال مذاکره هستیم و این مذاکرات ادامه دارد.

وی درباره مجوز فعالیت جبهه عنوان کرد: کارهایی در این زمینه انجام شده و ادامه دارد و فکر نمی‌کنم مانعی برای گرفتن مجوز وجود داشته باشد. این جبهه فراجناحی و فراحزبی است؛ کسانی حامی این جبهه هستند که مربوط به تفکرات مختلف هستند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ساز و کار جبهه از مجامع پایین، استانی و تشکل‌ها است، ۲۲ صنف برای شرکت در مجمع ملی نمایندگان خود را معرفی می‌کنند؛ از این رو چون کار ملی است، مقبولیت عمومی خواهد داشت. امیدواریم حمایت ۹۹ درصدی از جبهه مردمی به حمایت ۱۰۰ درصدی برسد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی  درباره ارزیابی میزان فراگیری جبهه مردمی گفت: بیش از یک سال است که رایزنی جبهه مردمی درحال برنامه‌ریزی و رایزنی  هستند. این نتیجه رایزنی با کارشناسان و بسیاری از مسئولان است و امیدواریم که نتیجه کار فراتر از این باشد.

وی ادامه داد: همه کسانی که معتقد به قانون اساسی و راه رهبری و انقلاب هستند، می‌توانند در این جبهه عضو شوند هدف جبهه اتحاد برای حل مشکلات مردم است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: حمایت افراد و گروههای مختلف از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فراتر از حد انتظارمان است.

دستجردی با بیان اینکه در جبهه افرادی هستند با تفکرات مختلف تصریح کرد: نیازی نیست اسمی از فردی برده شود اما باید بگویم از همه گروه‌های معتقد به مرامنامه جبهه دعوت خواهیم کرد و کاندیدای جبهه کاندیدای مردمی خواهد بود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره اینکه جامعه روحانیت مبارز محور است یا جبهه مردمی، تصریح کرد: اصل وحدت نیروهای انقلابی است، جامعه روحانیت مبارز هرچه را که صلاح بدانند، اعلام خواهند کرد، ما حمایت آیات موحدی کرمانی و یزدی را داریم؛ البته هر زمانی که خودشان صلاح بدانند، اعلام حمایت خواهند کرد. این جبهه برخواسته از مطالبات مردمی است و آنچه برخواهد آمد از دل مردم است.

وی گفت: ائتلاف جز مسائلی است که در طول زمان مشخص می‌شود، مجمع عمومی بر اساس شاخص‌های مصوب هیأت رئیسه، کاندیداها را مشخص خواهد کرد و در نهایت به ائتلاف خواهند رسید. در این جبهه، نیروهای ارزشی و دلسوزان نظام هستند که نمی‌توانند به بحث‌های مربوط به انتخابات شورای شهر وارد شوند چرا که عده و جمعیت زیادی در جریان انتخابات شورای شهر باید انتخاب و کاندید شوند و جز در حاشیه به بحث شوراها نپرداختیم.

دستجردی خاطرنشان کرد: به طور زودهنگام نمی‌توانیم کاندیدایی داشته باشیم، باید برنامه‌ها و سیاست‌ها مشخص شود و زمانی که کار پخته شد بعد از مجمع عمومی و در نهایت نزدیک به مجمع عمومی سوم کاندیدای نهایی اعلام خواهد شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۶ دی, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو